
Internetkoopgedrag kent geen mondiaal patroon. Behalve misschien dat consumenten wispelturig zijn; sites die niet binnen enkele seconden hun beloftes waarmaken, worden weggeklikt. Met bruikbaarheidstesten wordt daarom gewerkt aan een betere afstemming van sites op kopersverwachtingen. Een fundamentele moeilijkheid daarbij is beoordeling van de taakgerichtheid van de kopers. Aantallen clicks staan immers niet gelijk aan aankoopintenties; veel browsers browsen zonder specifieke koopintenties.
Een belangrijke drempel voor de ontwikkeling van online shopping is dat online shopping meer vertrouwen vereist van kopers dan traditioneel winkelen. Kopers en e-tailers zijn gescheiden in tijd en ruimte, benchmarks voor wat professionele sites zijn ontbreken nog en vaak moet vóór levering worden betaald. Daarbij komen angsten dat persoonlijke (creditcard)gegevens worden doorgespeeld aan derden. Mensen hebben altijd tijd nodig om aan opkomende technologie te wennen.Een perfecte manier om acceptatie van internetpraktijken, protocollen en voordelen te sturen, is een combinatie van internet- en fysieke winkel. In de Britse V-shops bijvoorbeeld, kan conventioneel worden gewinkeld, maar in de in-store kiosken kunnen ook internetbestellingen worden gedaan (via toetsenbord, touchscreen of muis), waarvoor cash of met creditcard kan worden betaald.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comOnline shopping wordt meestal eerst geprobeerd met lage-kosten, goed-begrepen producten, voordat met duurdere producten met langere beslissingsprocessen wordt geëxperimenteerd. Maar het is onwaarschijnlijk dat traditioneel winkelen ooit helemaal verdwijnt: de behoefte aan interactie tussen mensen blijft.
<#FONT SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee