Overslaan en naar de inhoud gaan

Sinterklaas verslaat Kerstman op internet

Sinterklaas is populairder dan de Kerstman dit jaar, maar consumenten gaan waarschijnlijk niet meer uitgeven. Online onderzoeksbureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ongeveer 90 procent van de Nederlanders viert dit jaar Sinterklaas en/of Kerst. Zo’n 35 procent gaat alleen Sinterklaas vieren met cadeaus, en ongeveer 28 procent alleen Kerst. De overige 27 procent doet beiden. Ongeveer 16 procent van de internetgebruikers is van plan de cadeaus via internet te bestellen.

related partner content for mobile comes here

De totale uitgaven aan decembercadeaus zullen ongeveer gelijk zijn aan die van vorig jaar. 14 Procent denkt meer te zullen uitgeven, maar 16 procent verwacht minder te besteden. Een ruime meerderheid (70 procent) verwacht hetzelfde budget te hebben als vorig jaar. Naar verwachting zal 1,3 miljoen Nederlanders via internet kopen. Dat is 16 procent van alle Nederlandse internetgebruikers, wat niet ver meer achterblijft bij de Amerikaanse 18 procent.

Ook de populariteit van digitale wenskaarten neemt toe. Ruim 5 miljoen Nederlanders zal naar verwachting een digitale kerstwens versturen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in