BrandConnection winnaar Media Awards


Het bescheiden bureau werd tot mediabureau van het jaar verkozen, en sleepte ook prijzen in de wacht in de categorieën beste single en multimedia-aanpak, respectievelijk met de mediastrategieën voor Natrena en online broker VMS/Keytrade. In deze beide categorieën waren er nog twee winnaars: Zenith Media met het Cointreau-minizine (single media) en PMSvW/Y&R met Amstel (‘Vlieg met Amstel naar de CL-finale in Milaan’; multimedia).In de categorie beste mediastunt ging een Amma naar Wisecrackers, voor de Grolsch Filmboulevard, een Utrechtse variant op de Walk of Fame. In de categorie beste media-innovatie kende de jury geen Amma toe. Wel kreeg Business Nieuws Radio een eervolle vermelding, vanwege de vernieuwende multimediale combinatie van radio en internet. De Amma-avond van de Media Werkgroep, in samenwerking met Adformatie, werd door zo’n 750 vakgenoten bezocht. Ook de Carl Lipp Ring voor de beste mediavertegenwoordiger werd uitgereikt, evenals de Hans du Chatinier-prijzen voor het meest vernieuwende mediaonderzoek en de Yim (Young in Media) Talent Award.Voor deze eerste Amma-uitreiking, gepresenteerd door Jort Kelder, waren in totaal 54 mediacases ingezonden. Een elfkoppige jury van vertegenwoordigers van bureaus, exploitanten en adverteerders nomineerden in de multimedia-categorie naast de winnaars ook The Media Edge met de Delta Lloyd-strategie en Initiative Media/Communications voor de mediacampagne rond Rituals. In de categorie mono of single media ontvingen ook M Digital met Volvo en CIA voor de cases van Unisys en Ben een nominatie.
Naast het winnende Wisecrackers ontving The Media Edge in de categorie beste mediastunt een nominatie voor de Valid Expresse-case. Valid Expresse is een koeriersbedrijf waar de werknemers een handicap hebben. Om personeel te werven bedacht TME een campagne, waarbij de Amsterdamse invalideparkeerplaatsen als medium werden ingezet. Genomineerd voor de titel Mediabureau van het jaar, een onderscheiding die Adformatie zelf toekent, waren naast het winnende BrandConnection, Kobalt Media Services, The Media Edge en MindShare. Voor deze prijs gelden de prestaties in het afgelopen jaar (zoals gewonnen en verloren klanten) en bijdragen en zichtbaarheid in het media(plannings)vak als uitgangspunt. Met de uitreiking van de Amma’s is voor het eerst in Nederland de inzet van media bekroond. In landen als Engeland en Duitsland gebeurt dit al jaren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid