Overslaan en naar de inhoud gaan

BrandConnection winnaar Media Awards

BrandConnection, het zusterbureau van Initiative Media, is de grote winnaar geworden tijdens de uitreiking van de eerste Amma’s…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bescheiden bureau werd tot mediabureau van het jaar verkozen, en sleepte ook prijzen in de wacht in de categorieën beste single en multimedia-aanpak, respectievelijk met de mediastrategieën voor Natrena en online broker VMS/Keytrade. In deze beide categorieën waren er nog twee winnaars: Zenith Media met het Cointreau-minizine (single media) en PMSvW/Y&R met Amstel (‘Vlieg met Amstel naar de CL-finale in Milaan’; multimedia).In de categorie beste mediastunt ging een Amma naar Wisecrackers, voor de Grolsch Filmboulevard, een Utrechtse variant op de Walk of Fame. In de categorie beste media-innovatie kende de jury geen Amma toe. Wel kreeg Business Nieuws Radio een eervolle vermelding, vanwege de vernieuwende multimediale combinatie van radio en internet. De Amma-avond van de Media Werkgroep, in samenwerking met Adformatie, werd door zo’n 750 vakgenoten bezocht. Ook de Carl Lipp Ring voor de beste mediavertegenwoordiger werd uitgereikt, evenals de Hans du Chatinier-prijzen voor het meest vernieuwende mediaonderzoek en de Yim (Young in Media) Talent Award.Voor deze eerste Amma-uitreiking, gepresenteerd door Jort Kelder, waren in totaal 54 mediacases ingezonden. Een elfkoppige jury van vertegenwoordigers van bureaus, exploitanten en adverteerders nomineerden in de multimedia-categorie naast de winnaars ook The Media Edge met de Delta Lloyd-strategie en Initiative Media/Communications voor de mediacampagne rond Rituals. In de categorie mono of single media ontvingen ook M Digital met Volvo en CIA voor de cases van Unisys en Ben een nominatie.

related partner content for mobile comes here

Naast het winnende Wisecrackers ontving The Media Edge in de categorie beste mediastunt een nominatie voor de Valid Expresse-case. Valid Expresse is een koeriersbedrijf waar de werknemers een handicap hebben. Om personeel te werven bedacht TME een campagne, waarbij de Amsterdamse invalideparkeerplaatsen als medium werden ingezet. Genomineerd voor de titel Mediabureau van het jaar, een onderscheiding die Adformatie zelf toekent, waren naast het winnende BrandConnection, Kobalt Media Services, The Media Edge en MindShare. Voor deze prijs gelden de prestaties in het afgelopen jaar (zoals gewonnen en verloren klanten) en bijdragen en zichtbaarheid in het media(plannings)vak als uitgangspunt. Met de uitreiking van de Amma’s is voor het eerst in Nederland de inzet van media bekroond. In landen als Engeland en Duitsland gebeurt dit al jaren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in