'Slecht uitgevoerde mobiele campagnes kunnen gehele Mobile Advertising schaden'
De laatste weken heb ik enkele mobile advertising campagnes (Zie: 1, 2, 3, 4) laten gepubliceerd die voor verbetering vatbaar waren. Wat je vaak ziet is dat vooral de mobile display advertentie doorschiet naar naar een reguliere website, die niet voor de mobiele telefoon is geoptimaliseerd.
De geïnteresseerde zal de advertentie meestal snel weer wegklikken. Er is dan misschien wel een click gegenereerd, maar een verdere conversie wordt niet behaald. Dit is niet alleen een 'bad experience' voor de adverteerder, maar ook voor de gebruiker. Wanneer slechte ervaring zich opstapelen kan dit zelfs de mobile display advertising in zijn geheel schaden. De mobiele gebruiker zal immers minder geneigd zijn om op advertenties te klikken.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaEnkele recente voorbeelden van mobiele campagnes, waar dit wel goed is uitgevoerd zijn oa Citroën, Specsavers, The Hobbit en KPN.
Citroën
KPN
SpecSavers
The Hobbit DVD Campagne
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid