Overslaan en naar de inhoud gaan

QR gebruik in 2013 (onderzoek)

Uit onlangs verschenen onderzoek ‘The State of Mobile Bar Code Adoption in Europe’ van Forrester Research blijkt dat het QR code…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten willen meer toegang tot productinformatie van merken. QR codes op verpakkingen kunnen deze uitgebreide informatie eenvoudig achter QR code zetten. Voor merken biedt het ook een mogelijkheid om via deze digitale weg een relatie op te bouwen met haar klanten. Daarnaast biedt het een mogelijkheid voor merken om zonder belemmering van de retailer (bv Supermarkt) direct te communiceren met de consument.

related partner content for mobile comes here

Bijna een derde van de smartphone gebruikers hebben een QR code scanner app op hun toestel staan. Bij gebruikers van een reguliere mobiele telefoon is dit 16%

Slechts 8% van de Europese mobiele telefoon gebruikers scannen minimaal 1 maal per maand een QR code. Er is wel een groei te zien in het gebruik van QR codes. In het laatste kwartaal van 2012 gaf Scanbuy aan dat het aantal gescande QR codes met 64% binnen jaar is gegroeid.

Ondanks dat QR codes vaak matig worden ingezet en het aantal gebruikers nog beperkt is, worden deze gebruikers door merken wel als zeer waardevol gezien. Meer informatie over dit onderzoek is te vinden op de site van .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in