QR gebruik in 2013 (onderzoek)
Consumenten willen meer toegang tot productinformatie van merken. QR codes op verpakkingen kunnen deze uitgebreide informatie eenvoudig achter QR code zetten. Voor merken biedt het ook een mogelijkheid om via deze digitale weg een relatie op te bouwen met haar klanten. Daarnaast biedt het een mogelijkheid voor merken om zonder belemmering van de retailer (bv Supermarkt) direct te communiceren met de consument.
Bijna een derde van de smartphone gebruikers hebben een QR code scanner app op hun toestel staan. Bij gebruikers van een reguliere mobiele telefoon is dit 16%
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSlechts 8% van de Europese mobiele telefoon gebruikers scannen minimaal 1 maal per maand een QR code. Er is wel een groei te zien in het gebruik van QR codes. In het laatste kwartaal van 2012 gaf Scanbuy aan dat het aantal gescande QR codes met 64% binnen jaar is gegroeid.
Ondanks dat QR codes vaak matig worden ingezet en het aantal gebruikers nog beperkt is, worden deze gebruikers door merken wel als zeer waardevol gezien. Meer informatie over dit onderzoek is te vinden op de site van Forrester Research.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid