Overslaan en naar de inhoud gaan

Renault organiseert eigen Design Award

Zes jonge Nederlandse designers de komende weken om de eerste Renault Design Award. Renault Nederland heeft hieromheen een interactieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Laurens van den Acker en zijn visie op design

related partner content for mobile comes here

Laurens van den Acker heeft een nieuwe designstrategie geïntroduceerd, ‘Marquerite’, die bestaat uit zes pijlers. Of liever gezegd, blaadjes – de strategie wordt gevisualiseerd door een bloem met zes bloemblaadjes, waarbij elk blaadje een fase in het leven van de mens illustreert:

1. Het eerste bloemblaadje ‘love’ staat voor de fase in je leven waarop je verliefd wordt. De conceptauto DeZir, die deze tijd symboliseert, straalt verlangen uit. DeZir heeft model gestaan voor de nieuwe Renault Clio.
2. Het tweede bloemblaadje ‘explore’ symboliseert de ontdekkingsfase. De conceptauto Captur en later de Renault Captur zijn voor deze fase ontwikkeld.
3. Hierna volgt ‘family’, de periode in je leven waarin je familie centraal staat. De conceptauto R-Space komt voort uit deze fase.
4. Dit blaadje wordt opgevolgd door ‘work’, een fase waarin je carrière maakt. De conceptauto laat zien hoe een mogelijke bedrijfsauto er in de toekomst uit kan komen te zien.
5. Na dit harde werken komen we bij ‘play’, de periode waarin we kunnen genieten, om vervolgens ‘wisdom’ te bereiken.
6. Wisdom is de fase waarin we de wijze oudere zijn en terugkijken op de eerdere fases in ons leven.

Vanuit deze strategie hebben zes jonge Nederlandse ontwerpers vanuit verschillende disciplines – Manon Juliette, Jorrit Taekema, Nic Roex, Daan van Tulder, Ruben Kuiken en Nynke Koster – de opdracht gekregen om een lifestyleproduct ‘rondom auto’s’ te creëren. Hun vorderingen zijn te volgen de . De hele campagne is ontwikkeld door .

Laurens van den Acker (1965) studeerde aan de Technische Universiteit in Delft. Sinds 2009 is hij Senior Vice President of Corporate Design en maakt hij deel uit van het management van Renault. Hij is wereldwijd verantwoordelijk voor het ontwerp van alle nieuwe Renault, Dacia en Samsung modellen.

De winnaar wordt op 2 december bekend gemaakt en krijgt een masterclass in het Parijse designcentrum van Renault.

De conceptauto DeZir:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in