Overslaan en naar de inhoud gaan

Publiek en ondernemingen denken anders over zorgen

Er bestaat een groot verschil tussen wat het publiek zorgen baart en de opvattingen van de ondernemingen over wat de grootste problemen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar de consument zich over het algemeen eerder zorgen maakt over problemen die hem persoonlijk en zijn gezin aangaan (zoals levensmiddelen, veiligheid en gezondheid), maken de meeste bedrijven zich meer zorgen over wat zij moeten doen om de nieuwste technologieën op hun bedrijfsmodellen toe te passen.

related partner content for mobile comes here

‘Ondanks een sterke interesse in internationale politiek en de mondiale marktplaats, geeft dit onderzoek uiteindelijk aan waar het de mensen echt om gaat: de kosten van levensmiddelen, de beschikbaarheid van de gezondheidszorg en de groeiende bedreigingen voor de privacy’, zegt Mark Penn, president en ceo bij Burson-Marsteller wereldwijd: ‘Hieruit komt een beeld naar voren van mensen die zich eerder bekommeren over zaken die hun privé-leven aangaan dan zaken die de maatschappij als geheel aangaan.’

Hoewel het bedrijfsleven en het grote publiek wel een aantal zorgen delen, zijn de belangrijkste zorgen van het publiek toch de kosten van de zorg (77 procent), van levensmiddelen (75 procent) en van energie (75 procent) en identiteitsfraude (76 procent).

Directeuren en president van bedrijven maken zich meer zorgen over de kosten van technologie (55 procent), de betaalbaarheid om met behulp van nieuwe technologie voor te blijven op de concurrentie (53 procent), het vermogen van hackers om bedrijfscomputersystemen te kraken (53 procent) en de kosten van energie en de invloed daarvan op de bedrijfswinst (53 procent).

Kernproblemen
‘Als wij deze zaken op een rijtje zetten, dan denken wij dat er voor bedrijven gelegenheden te over zijn om op te staan en een aantal kernproblemen aan te pakken, zoals honger in de wereld, toegankelijke zorg, bescherming van de persoonlijke privacy en veiligheid. Tegelijkertijd kan men dan aan de belangrijkste bedrijfsdoelstellingen werken’, aldus Ame Wadler, hoofd strategie bij Burson-Marsteller.

In de top75 van problemen die door het publiek worden aangegeven, staat terrorisme op de 14de plaats. Ook wordt het terrorisme slechts binnen een bepaalde context aangeduid: ‘het vermogen van terroristen om met behulp van technologie controle te krijgen over onze openbare infrastructuur, zoals de waterleidingen en het elektriciteitsnetwerk.’ Bij bedrijven staat het terrorismevraagstuk op plaats 33.

Ook sociale en culturele vraagstukken spelen een rol binnen het wereldwijde onderzoek. In Azië maakt het publiek zich vooral zorgen over de vergrijzing en de kosten van de zorg. Persoonlijke privacy is voor mensen in Azië evenzeer van belang, bijvoorbeeld het gevaar dat persoonlijke foto’s of video’s zonder je medeweten opduiken op het internet. In de Verenigde Staten is eigenlijk alleen het publiek bezorgd over de vergrijzing, en dan in de context van hoe de Amerikanen hun bejaarde medeburgers moeten ondersteunen. Opmerkelijk is verder dat ondanks de uitgebreide berichtgeving over terrorisme, het probleem daarvan alleen in Europa terechtkomt in de top10.

Top10 problemen voor consumenten wereldwijd

Top10 problemen voor bedrijfsleiders wereldwijd

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in