Overslaan en naar de inhoud gaan

Procter & Gamble schakelt consument in bij productontwikkeling

Procter&Gamble (P&G) is een nieuwe weg ingeslagen bij de ontwikkeling van nieuwe consumentenproducten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

(P&G) is een nieuwe weg ingeslagen bij de ontwikkeling van nieuwe consumentenproducten.

related partner content for mobile comes here

Consumenten krijgen meer medezeggenschap over nieuwe producten in een poging de betrokkenheid bij de P&G-merken te vergroten, meldt .

Vanaf 16 mei loopt in de VS een grootscheepse marketingcampagne die rond de 50 miljoen dollar kost en waarbij consumenten uitgenodigd worden mee te doen aan een wedstrijd. De verkiezingscampagne draait om een nieuwe variant van het tandpastamerk Crest Whitening Expressions.

Consumenten worden op straat geïnterviewd en mogen hun mening geven over smaken als Lemon Ice, Sweet Berry Punch en Tropica Exotica. De campagne omvat ook tv-commercials en tijdschriftreclames, die verwijzen naar de site .

Daar kunnen deelnemers terecht om hun uit te brengen.

Zij kunnen daar bovendien een cruise naar Alaska, een wijnproefreis en een vakantie in het Caribisch gebied mee winnen, afhankelijk van de tandpastasmaak van hun voorkeur. De stunt van P&G is niet helemaal nieuw, maar de aanpak is grootser dan voorgaande populariteitsverkiezingen en lijkt sterk op die van de Amerikaanse Idols-verkiezing.

Een deskundige spreekt in het artikel van de 'democratisering van innovatie' en de leidende rol die internet consumenten daarbij gegeven heeft.

'Het staat nog in de kinderschoenen', zegt Steven Addis, van het brandstrategy bureau Addis Group, 'maar de inzet van internet wordt belangrijker dan die van de traditionele focusgroups voor dit soort onderzoek'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in