Overslaan en naar de inhoud gaan

Multichannel management biedt oplossing voor reisbureaus

Ondanks de sterke opmars van internet als boekingskanaal, zullen reisbureaus hun traditionele kanalen meer substantie moeten te geven om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Millward Brown ondervroeg in een landelijk representatief onderzoek 500 consumenten (aangevuld met een aantal diepte-interviews) naar de positie en het toekomstperspectief van de reisbureaus in Nederland. Internet biedt kansen, maar volgens het onderzoekbureau kunnen reisbureaus alleen met goed multichannel manegement hun toekomst veilig stellen.

related partner content for mobile comes here

Momenteel gebruikt bijna de helft van de consumenten internet om een geschikte vakantiebestemming te zoeken. Sterker nog, als het alleen om een vliegticket of een stedentrip gaat, boekt ruim de helft van de on-line bevolking in Nederland (dat is nu al 75 procent) via het web. Bijna eenderde van de consumenten ziet het reisbureau als ophaaladres voor brochures. Verder is er volgens Millward Brown veel kritiek op de ope-ningstijden en het lange wachten op de zaterdagen. En één op de tien consumenten verwacht zelfs dat er over vijf jaar in ons land geen reisbureaus meer zullen bestaan. Doen de reisbureaus niets, dan zal hun rol in hoog tempo marginaliseren.

Is er nog perspectief? Ja, zegt het bureau, mits reisbureaus hun 'traditionele' voordelen (persoonlijk contact, advies, expertise, alternatieven verzinnen) weer inhoud en substantie weten te geven. Want daar schort het nu hevig aan. Echte kennis, expertise en ervaringsfeiten gecombineerd met een online service kunnen het reisbureau weer draagvlak geven. Het reisbureau zal meer moeten investeren in kennis en ex-pertise van de reisadviseurs. Dan zal de huidige online boeker de weg weer terug weten te vinden naar het reisbureau. Zeker als hij bijzondere wensen heeft of naar verre landen wil reizen. Gunstige tarieven, een breed assortiment en een vertrouwde naam zijn dan naast echte expertise belangrijke randvoorwaarden, waar het reisbureau aan moet voldoen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in