Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA gaat luide tv-reclame aanpakken

De BVA gaat een gebruikerscommissie oprichten om het probleem van het hardere geluid van reclames in de commercialblokken op tv aan te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Samen willen ze zoveel mogelijk partijen in hun commissie betrekken, meldt Ingrid Stumpel van de adverteerdersbond. De BVA doet dit op initiatief van de geluidsmensenvereniging VCA. Deze verwacht dat binnen een jaar de reclame niet meer luider is dan de tv-programma's.

related partner content for mobile comes here

Stumpel hoopt op een oplossing op korte termijn. ‘Binnen een jaar moet er toch wel iets gebeuren, want de geluidsverschillen worden door erg veel partijen als storend ervaren.' Onderlinge concurrentie houdt tot nu toe een oplossing tegen. De ene adverteerder wil in het reclameblok qua geluid niet onder doen voor het andere. Alleen gezamenlijke afspraken kunnen het reclamevolume naar beneden
halen.
Volgens Eelco Grimm van het Commitee Luidheidsymposium wordt het probleem unaniem erkend. ‘Alle partijen - zoals adverteerders, programmamakers, geluidstechnici en reclamebureaus - zijn het erover eens dat er een oplossing moet komen voor de storende luidheidsverschillen', aldus Grimm tegen het ANP.

In oktober 2003 beloofde de Ster al een einde te maken aan ‘reclamelawaai’ door een geluiddemper op haar zenders te plaatsen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in