Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-mensen betrouwbaarder dan journalisten

Britten vinden PR-mensen betrouwbaarder dan journalisten. Dat blijkt uit een rondvraag van het blad PR Week UK. Slechts dertien procent van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Advocaten hebben het beste imago van de drie genoemde beroepsgroepen: zestig procent van de respondenten vinden advocaten het meest betrouwbaar. Ondanks de betrouwbaarheid, zijn journalisten wel het populairder dan PR-mensen. Op de vraag ‘wie moet bij een vliegtuigongeluk de laatste parachute krijgen’, antwoordde 29 procent PR-mensen, 34 procent journalisten en 38 procent advocaten. Andy Green van het Britse PR-bureau Green reageerde hierop: ‘Blijkbaar vindt men dat wij geen parachute hoeven te hebben, want we praten ons er wel uit of we kennen iemand die een parachute heeft.’ Verder merkte hij op journalisten de PR niet alleen meer nodig hebben voor nieuwtjes. ‘Misschien hebben ze ons ook wel nodig om hun imago te verbeteren’, merkt Green ironisch op.

related partner content for mobile comes here

(16-11-2000)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in