Overslaan en naar de inhoud gaan

Levensmiddelenindustrie niet klaar voor e-commerce

De levensmiddelenindustrie is nog niet klaar voor e-commerce. Dit zeggen Andersen Consulting en brancheorganisatie CIES.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is geen toewijding en geen duidelijke strategie.
Retailers zeggen dat e-commerce nog geen verlagend effect heeft gehad op prijzen, maar 52 procent gaat er vanuit dat dit wel gaat gebeuren. Dat meldt Emerce. Het onderzoek is uitgevoerd onder 107 ceo’s, managers en it’ers van zowel fabrikanten als retailers. Ceo’s zijn veel optimistischer over de ontwikkeling van e-commerce dan hun medewerkers, zo blijkt uit het onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Het rapport signaleert ook de belangrijkste obstakels voor retailers en fabrikanten. De bedrijfscultuur is volgens de ondervraagden niet ingesteld op e-commerce. Er is ook te weinig kennis en ervaring in huis om de omslag te maken naar e commerce en de betrokkenheid van senior management bij e-commerce wordt in twijfel getrokken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in