Overslaan en naar de inhoud gaan

Osinga wint PIM Marketing Wetenschapsprijs 2012

Ernst Osinga won met zijn proefschrift 'Pharmaceutical marketing, its effect on drug sales and beyond' de PIM Marketing Wetenschapsprijs…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal dongen 21 proefschriften uit het jaar 2011 mee naar de prijs.

related partner content for mobile comes here

4 proefschriften haalden de shortlist: twee proefschriften over de effectiviteit van marketing binnen de farmaceutische industrie, en proefschrift over customer service en een proefschrift over de optimale spreiding winkellocaties en de inrichting ervan.

De 4 criteria waarop de proefschriften beoordeeld zijn wetenschappelijk niveau (30 procent), toegevoegde waarde voor het marketingvakgebied (30 procent), de praktische toepasbaarheid (30 procent) en tenslotte de opbouw, structuur en toegankelijkheid (10 procent).

Osinga kwam als winnaar uit de bus, met name door het hoge, wetenschappelijke niveau en de praktische toepasbaarheid van het proefschrift.

Osinga geeft in zijn onderzoek inzicht wat de effecten zijn van marketinginspanningen binnen de farmaceutische industrie. Met de inzichten die hij aanreikt, kunnen farmaceutische bedrijven hun marketingbudgetten beter alloceren. Het onderzoek gaat in op permanente en tijdelijke effecten. Inzicht hier is  van groot belang voor iedere organisatie.  Het onderzoek behandelt ook de relatie die marketinginspanningen hebben op aandeelhouderswaarde. Dit is vrij uniek en voor het marketingvakgebied van groot belang.

De jury van de Marketingwetenschapsprijs vindt het proefschrift van Ernst Osinga een mooi voorbeeld hoe marketingwetenschappers waardevolle ontdekkingen doen die marketeers in de praktijk geweldig kunnen helpen. Het proefschrift van Ernst is niet aan van belang voor het marketingvakgebied; ook het maatschappelijk belang is groot. Als marketeers deze kennis goed toepassen, wordt minder geld verspild hetgeen kan leiden tot meer innovaties of lagere kosten binnen de gezondheidszorg.'

De onafhankelijke jury van de wordt voorgezeten door  Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School en voorzitter Platform Innovatie in Marketing. De overige juryleden zijn prof.dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen), prof.dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam), Ruud Polman (Directeur 360Touchdown), ing. Bjørn Hascher (Editor-in-Chief en Publisher Customer Talk), Elsbeth Eilander (Senior editor Tijdschrift voor Marketing), Beate van Dongen-Crombags (Partner VODW Marketing en columnist MarketingTribune), Martin Hermsen MBA ( Partner bij BearingPoint), en Robert Collignon (Senior Vice President Brand and Customer Strategy AEGON).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in