Osinga wint PIM Marketing Wetenschapsprijs 2012
In totaal dongen 21 proefschriften uit het jaar 2011 mee naar de prijs.
4 proefschriften haalden de shortlist: twee proefschriften over de effectiviteit van marketing binnen de farmaceutische industrie, en proefschrift over customer service en een proefschrift over de optimale spreiding winkellocaties en de inrichting ervan.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe 4 criteria waarop de proefschriften beoordeeld zijn wetenschappelijk niveau (30 procent), toegevoegde waarde voor het marketingvakgebied (30 procent), de praktische toepasbaarheid (30 procent) en tenslotte de opbouw, structuur en toegankelijkheid (10 procent).
Osinga kwam als winnaar uit de bus, met name door het hoge, wetenschappelijke niveau en de praktische toepasbaarheid van het proefschrift.
Osinga geeft in zijn onderzoek inzicht wat de effecten zijn van marketinginspanningen binnen de farmaceutische industrie. Met de inzichten die hij aanreikt, kunnen farmaceutische bedrijven hun marketingbudgetten beter alloceren. Het onderzoek gaat in op permanente en tijdelijke effecten. Inzicht hier is van groot belang voor iedere organisatie. Het onderzoek behandelt ook de relatie die marketinginspanningen hebben op aandeelhouderswaarde. Dit is vrij uniek en voor het marketingvakgebied van groot belang.
De jury van de Marketingwetenschapsprijs vindt het proefschrift van Ernst Osinga een mooi voorbeeld hoe marketingwetenschappers waardevolle ontdekkingen doen die marketeers in de praktijk geweldig kunnen helpen. Het proefschrift van Ernst is niet aan van belang voor het marketingvakgebied; ook het maatschappelijk belang is groot. Als marketeers deze kennis goed toepassen, wordt minder geld verspild hetgeen kan leiden tot meer innovaties of lagere kosten binnen de gezondheidszorg.'
De onafhankelijke jury van de wordt voorgezeten door Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School en voorzitter Platform Innovatie in Marketing. De overige juryleden zijn prof.dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen), prof.dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam), Ruud Polman (Directeur 360Touchdown), ing. Bjørn Hascher (Editor-in-Chief en Publisher Customer Talk), Elsbeth Eilander (Senior editor Tijdschrift voor Marketing), Beate van Dongen-Crombags (Partner VODW Marketing en columnist MarketingTribune), Martin Hermsen MBA ( Partner bij BearingPoint), en Robert Collignon (Senior Vice President Brand and Customer Strategy AEGON).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid