Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Blackberry's marketingoffensief

Blackberry lanceert een wereldwijde merkcampagne. De smartphonefabrikant hoopt met de campagne weer wat marktaandeel terug te winnen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De smartphones worden vanaf nu gepositioneerd als het product van keuze voor ‘mensen die van actie houden’.

related partner content for mobile comes here

De campagne ging van start in Groot-Brittannië, tijdens de Britse Got Talent-finale op ITV1, afgelopen weekend.

In de televisiecommercials worden actieve keuzes (kookboeken, balletschoenen) vergeleken met passieve keuzes (afhaalmaaltijd, pantoffels) waarna wordt geëindigd met de zin ‘There are people who don’t. And there are people who do……Do you?’

BlackBerry moet van ver komen; de afgelopen tijd mislukten een aantal marketingcampagnes. Zo vallen de verkopen van Blackberry’s eerste tablet, Playbook, tegen. En de netwerk- en serviceproblemen van vorig jaar hebben ook niet veel goeds gedaan voor de merkperceptie.

Het bedrijf heeft Frank Boulben als nieuwe CMO aangenomen om het tij te keren. Boulben komt van Vodafone. Blackberry had hiervoor meer dan een jaar geen CMO.

De televisiecommercial is gemaakt door Abbott Mead Vickers BBDO. Mediaplanning ligt bij Starcom, online is in handen van Razorfish.

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in