(Campagne) Blackberry's marketingoffensief


De smartphones worden vanaf nu gepositioneerd als het product van keuze voor ‘mensen die van actie houden’.
De campagne ging van start in Groot-Brittannië, tijdens de Britse Got Talent-finale op ITV1, afgelopen weekend.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de televisiecommercials worden actieve keuzes (kookboeken, balletschoenen) vergeleken met passieve keuzes (afhaalmaaltijd, pantoffels) waarna wordt geëindigd met de zin ‘There are people who don’t. And there are people who do……Do you?’
BlackBerry moet van ver komen; de afgelopen tijd mislukten een aantal marketingcampagnes. Zo vallen de verkopen van Blackberry’s eerste tablet, Playbook, tegen. En de netwerk- en serviceproblemen van vorig jaar hebben ook niet veel goeds gedaan voor de merkperceptie.
Het bedrijf heeft Frank Boulben als nieuwe CMO aangenomen om het tij te keren. Boulben komt van Vodafone. Blackberry had hiervoor meer dan een jaar geen CMO.
De televisiecommercial is gemaakt door Abbott Mead Vickers BBDO. Mediaplanning ligt bij Starcom, online is in handen van Razorfish.
Bron: Marketingweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid