Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe directeur en bestuursvoorzitter JIC STIR

Het bestuur van JIC STIR heeft Frans Kok benoemd tot directeur. Oud-Volkskrant-uitgever Pieter Kok is de nieuwe voorzitter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Frans Kok werkte in het verleden onder meer bij Intomart GfK en is sinds juni actief als onafhankelijk adviseur in de mediabranche. Na de vorming van het JIC STIR in mei van dit jaar is de directeursfunctie gecreëerd om het STIR-internetbereiksonderzoek aan te sturen. Binnen het JIC STIR zijn de drie belangrijke marktpartijen vertegenwoordigd, te weten BVA, PMA en VINEX.

related partner content for mobile comes here

Tot nieuwe onafhankelijk voorzitter is Pieter Kok benoemd. Hij volgt Jeroen Cnossen op die tijdelijk de voorzittersrol op zich had genomen in de aanloop naar het JIC. Pieter Kok was eerder onder meer uitgever van de Volkskrant.

De nieuwe directeur en de nieuwe voorzitter hebben als belangrijkste taak het gebruik van de STIR bereikscijfers te vergroten. Hiertoe wordt o.a. op dit moment door Deloitte een audit op het onderzoek uitgevoerd. Daarnaast start er vanaf 1 januari 2011 een nieuwe onderzoeksperiode. De periode tot die tijd zal gebruikt worden om nieuwe wensen en eisen aan het onderzoek toe te voegen en aan het selecteren van de bureaus die het onderzoek gaan uitvoeren.

Peter Wiegman, die de afgelopen maanden een groot deel van de directietaken van JIC STIR waarnam, gaat zich nu bezighouden met zijn nieuwe functie als directeur van de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in