Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw initiatief: Crowdsuing, rechtszaken via crowdsourcing

De activistische rechtszakenwebsite Crowdsuing wil juridische misstanden en financiële middelen verzamelen door middel van crowdsourcing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de categorie crowdfunding initiatieven heeft zojuist een nieuw interessant project het levenslicht gezien. , het voor de rechter brengen van grote bedrijven. Een rol die tot nu toe aan websites als Kassa, Radar of de Consumentenbond was voorbehouden. De deeleconomie doet nu ook in dit segment zijn intrede.

related partner content for mobile comes here

Naar eigen zeggen is Crowdsuing het eerste online platform voor mensen die een groot bedrijf voor de rechter willen slepen en staat voor een eerlijkere samenleving.

Crowdsuing beoogt juridische misstanden aan te kaarten én financiële middelen te verzamelen via crowdfunding om een eventuele rechtszaak te starten. Op deze wijze wil dit initiatief bedrijven en organisaties die zich niet aan de regels houden aanspreken op hun verantwoordelijkheden waar het telt: in de rechtszaal. 

Al met al een interessant initiatief die mensen verantwoordelijk voor het reputatiemanagement van hun organisatie met argusogen zullen bekijken. Merken en organisaties waar misstanen zijn kunnen hun borst natmaken. Het is niet de intentie van Crowdsuing om ellenlange gesprekken te voeren en te bemiddelen. In de FAQ wordt vermeld: "Het rechtssysteem is de plek waar wij ons gelijk halen en waar we een uiteindelijke gedragsverandering (eventueel door wetswijzigingen) af willen dwingen. Burgers en andere organisaties hebben bij onze zaken allang van alles geprobeerd op de bemiddelingsmanier. Ons doel is om duidelijk te maken dat de rechten van burgers en individuen serieus genomen moeten worden, volgens Crowdsuing doe je dat niet door te bedelen."

Crowdsuing is een initiatief van drie maatschappijkritische professionals, ,  , en , die vinden dat grote organisaties en multinationals steeds meer de dienst uitmaken in onze samenleving. Het drietal wil daar iets aan doen door mensen een stem te geven. Crowdsuing werkt samen met advocatenbureaus zoals Eisenmann & Ravestijn en Teurlings & Ellens. Bureau tekende voor de communicatie.

Bronnen: , ,

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in