Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Publieke Omroep daalt meest

Het marktaandeel van de Publieke Omroep is het afgelopen jaar (oktober 2004-oktober 2005) het meeste gezakt. Dat wordt voornamelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een overzicht van de marktaandelen van 2004 en 2005 (groep 13+ en groep 20-49 jaar, tijdvak 18.00-24.00 uur). RTL Nederland zakt ook iets door een teruggang van RTL4 en de SBS-groep blijft stabiel. Net5 daalt ook wel in aandeel, maar dat wordt goedgemaakt door een stijging van Veronica.

related partner content for mobile comes here

De Publieke Omroep komt in oktober 2005 bij 13+ uit op 31,3, tegen 35,9 een jaar eerder. In 20-49 komt PO op 23,4. Dat was een jaar eerder 27,6 procent. Nederland 2 gaat in 13+ van 15,8 naar 12,6 en in 20-49 van 12,6 naar 10,6 procent.
RTL4 daalt in 13+ van 17,3 naar 16,1 en in 20-49 van 17,6 naar 15,7. RTL5 doet het goed met een stijging van 4,2 naar 6,3 bij 13+ en bij 20-49 een groei van 3,5 procent naar 8,1. Bij SBS Broadcasting valt de stijging van Veronica op: van 3,4 naar 4,5 (13+) envan 4,7 naar 6,1 (20-49). Talpa start in 13+ op 8,3 en in 20-49 op 9,7 procent.

Bron: Medialog, SKO.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in