Marktaandeel Publieke Omroep daalt meest


Dat blijkt uit een overzicht van de marktaandelen van 2004 en 2005 (groep 13+ en groep 20-49 jaar, tijdvak 18.00-24.00 uur). RTL Nederland zakt ook iets door een teruggang van RTL4 en de SBS-groep blijft stabiel. Net5 daalt ook wel in aandeel, maar dat wordt goedgemaakt door een stijging van Veronica.
De Publieke Omroep komt in oktober 2005 bij 13+ uit op 31,3, tegen 35,9 een jaar eerder. In 20-49 komt PO op 23,4. Dat was een jaar eerder 27,6 procent. Nederland 2 gaat in 13+ van 15,8 naar 12,6 en in 20-49 van 12,6 naar 10,6 procent.
RTL4 daalt in 13+ van 17,3 naar 16,1 en in 20-49 van 17,6 naar 15,7. RTL5 doet het goed met een stijging van 4,2 naar 6,3 bij 13+ en bij 20-49 een groei van 3,5 procent naar 8,1. Bij SBS Broadcasting valt de stijging van Veronica op: van 3,4 naar 4,5 (13+) envan 4,7 naar 6,1 (20-49). Talpa start in 13+ op 8,3 en in 20-49 op 9,7 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Medialog, SKO.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid