Overslaan en naar de inhoud gaan

Bittere tijden voor zoetwarenbranche

Het zijn zware tijden voor snoepgoedfabrikanten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoetwarenmerken moeten steeds harder vechten voor hun aandeel in de zeer competitieve snacksector. De sector wemelt van de verschillende snoepgoedmerken en formats, waardoor groei in de markt lastig te realiseren is. Daarbij ligt de branche onder vuur vanuit de antisuikerbeweging. Toch zien experts nog wel lichtpuntjes. Zo liggen er nog groeimogelijkheden in functional zoetwaren, snoep voor volwassen en ‘gezonde’ snoepjes, zoals die op de Japanse markt, waar de medische werking van plantenextracten in snoepjes sterk wordt benadrukt. Ook de suikervrije markt biedt groeikansen, al zijn de uitdagingen groot. Zo moeten producten óf met suiker, óf met suikervervangers worden gemaakt. Mengvormen zijn niet toegestaan. En snoepjes met gezonde ingrediënten, zoals vitaminen, zitten nog steeds vol suiker. Ze kunnen wel worden gemaakt met suikervrije producten, maar een teveel aan suikervervangers heeft weer een laxerend effect op consumenten.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in