Bittere tijden voor zoetwarenbranche
Zoetwarenmerken moeten steeds harder vechten voor hun aandeel in de zeer competitieve snacksector. De sector wemelt van de verschillende snoepgoedmerken en formats, waardoor groei in de markt lastig te realiseren is. Daarbij ligt de branche onder vuur vanuit de antisuikerbeweging. Toch zien experts nog wel lichtpuntjes. Zo liggen er nog groeimogelijkheden in functional zoetwaren, snoep voor volwassen en ‘gezonde’ snoepjes, zoals die op de Japanse markt, waar de medische werking van plantenextracten in snoepjes sterk wordt benadrukt. Ook de suikervrije markt biedt groeikansen, al zijn de uitdagingen groot. Zo moeten producten óf met suiker, óf met suikervervangers worden gemaakt. Mengvormen zijn niet toegestaan. En snoepjes met gezonde ingrediënten, zoals vitaminen, zitten nog steeds vol suiker. Ze kunnen wel worden gemaakt met suikervrije producten, maar een teveel aan suikervervangers heeft weer een laxerend effect op consumenten.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid