Overslaan en naar de inhoud gaan

Luc van Os: ‘Digitalisering tijdschriftenbranche prioriteit’

Willen tijdschriftenmerken overleven dan moeten ze digitaal hun zaken op orde hebben.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt ceo Hearst Magazines Luc van Os en de nieuwe voorzitter van de Groep Publiekstijdschriften (GPT) van het NUV in een interview met Adformatie, in de editie die morgen verschijnt. ‘Een aantal uitgevers is daar wel vanaf het begin af aan mee bezig geweest, maar het is niet zo dat de er marktbreed een geloof was dat we met al die merken digitaal moesten gaan.’

Van Os vindt niet dat de uitgeefbranche aan het einde van zijn levenscyclus is, . ‘Maar er ligt wel een substantiële uitdaging en er is enige druk op de timing. Dus we moeten niet meer eindeloos om ons heen gaan kijken. Die sense of urgency zie ik wel bij steeds meer collega’s terug.’

In mei wil Van Os een duidelijke richting hebben gekozen als branche. ‘We zijn niet zoekende, maar we moeten wel heel sterk bepalen: gaan we sec voor print of breder? Ik ben dus voor verbreding.’

Meer over de missie van Luc van Os als voorzitter van de GPT in Adformatie week 15, die morgen verschijnt.

Foto: Chris van Houts.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in