Overslaan en naar de inhoud gaan

#lekkersociaal 02: Over een overdosis aan advertenties en een ongebruikelijk geofilter

Creative content agency Blauw Gras praat je bij! Deze week over nieuwe advertentiemogelijkheden, het plaatsen van GIFjes op Instagram,…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Advertenties. Advertenties everywhere

related partner content for mobile comes here

Als gevolg van de video rage van 2016 is het tijd om in het nieuwe jaar eens flink te gaan profiteren van al die bewegende beelden die we bekijken op onze favo social media kanalen. En dat betekent voor ons: advertenties, advertenties, advertenties.

Facebook is de eerste die aan het experimenteren is met . Het is namelijk vanaf nu mogelijk om advertenties van 20 seconden midden in video’s te plaatsen. De video moet wel minimaal 1,5 minuut lang zijn, en door deze regel dwingt Facebook content-makers om langere video’s te maken. Dat Facebook op het gebied van video wil groeien is geen geheim en het platform heeft de groei van video lang volgehouden zonder dat er aan werd verdiend. Het was tot nu voor professionele video makers veel interessanter om filmpjes op YouTube te plaatsen. Daar komt dus verandering in. Watch out YouTube!

Als Facebook A zegt, zegt B. En dus zijn er nu ook advertenties te zien in Instagram Stories. Om het voor adverteerders makkelijk te maken om bepaalde Stories te kiezen, worden content-makers nu verplicht om hun Stories te labelen. Op die manier kan je je merk binden aan het soort content dat erbij past. Heel veel meer wilt Instagram er nog niet over loslaten, dus we wachten het nog even af!

kan natuurlijk niet achterblijven in dit verhaal. Maar die pakken het net even iets anders aan. Ze gaan advertenties plaatsen tussen de Discover Stories. Je wordt dus niet midden in je snap gestoord, maar ze komen wel langs. Ook kan je ze skippen als je er geen zin in hebt, chill! Daarnaast gaan ze gebruik maken van deep linking, dat houdt in dat als je op de advertentie klikt je meteen wordt doorverwezen naar een app of website en je gegevens die bij Snapchat bekend zijn automatisch mee gaan. Ze maken het lekker makkelijk voor je dus!

Meer GIFjes

Er zijn vanaf nu meer manieren om op Instagram. Het bedrijf ontwikkelde natuurlijk al Boomerang, dat eerst als aparte app beschikbaar was en later geïntegreerd werd in de Instagram app zelf. Vanaf nu is het ook mogelijk om GIFjes die niet met Boomerang zijn gemaakt te plaatsen in Instagram Stories en kan je gebruik maken van Live Photo’s van Apple.

Instagram heeft ingespeeld op de nieuwe camera functies van de iPhone7 en iPhone 7 plus. Vanaf nu zijn de GIFjes die je met die camera maakt mooier en kan je je Apple Live Photo’s uploaden en omzetten in GIFjes. Het werk eigenlijk hetzelfde als Boomerang. Bij een Live Photo wordt er enkele seconden voor de foto gefilmd. Daarna is het alleen een kwestie van loopen! Simpel.

Ga je mond maar wassen met zeep

We zijn allemaal bekend met de Geofilters van Snapchat. Je wilt het natuurlijk delen met anderen als je aan het surfen bent in Sydney, aan het skiën bent in Lech of gewoon in Hilversum bent. De filters zeggen ook iets korts over de desbetreffende locatie, in het geval van Hilversum: Hilversum, de Mediastad. Nice, weer wat geleerd.

Nu is er ook een nieuw . En wat zou je daar nou bij kunnen bedenken? Groningers, ook wel Stadjers[SH1] , zijn erg trots op hun stad en er is daardoor ook veel Groningse cultuur. Ga vooral langs voor een Groningse worst of eierbal, neem een kijkje bij de D’Olle Grieze op de Grote Markt en zing de longen uit je lijf met het Grönnens laid. Er gaat bovendien niks boven Groningen! Maar nee, Snapchat heeft het anders aangepakt. Vanaf nu kan je namelijk een filter kiezen met de tekst: Groningen, gezellige kutstad. Een foutje van Snapchat natuurlijk. En laat het de Groningers niet horen, straks hebben ze stad en ommeland achter zich aan!

Hoe kom je van die man af?

Soms ben je met iemand die zo veel onzin plaats dat je hele wall er vol mee staat gekalkd. Klaar, de bromance is voorbij. Ontvrienden of blokkeren en je hebt er nooit meer last van. Lekker makkelijk! Maar niet als het gaat om de grote baas. Want het is onmogelijk om Mark Zuckerberg te verwijderen van je Facebook. Eens vrienden, altijd vrienden. Mark is watching you…

Hoe we daar met z’n allen achter kwamen? Het werd bekend nadat iemand op had getweet dat het niet lukte om CEO en Founder van het populairste platform te blokkeren. Eerst werd gedacht dat het een bug in Facebook was, maar dat is niet zo. Het is gewoonweg impossible! Zuckerberg heeft in het verleden wat moeite gehad met het houden van vrienden (iedereen die The Social Network heeft gezien kan dit beamen). Misschien is dit zijn manier om te dealen met verlies. Gewoon afdwingen!
 

Dit was dan weer de van deze week. Pak de trein naar Groningen om nog even te genieten van de filter fail en neem je vriend Mark Zuckerberg gezellig mee!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een creative content agency met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in