Overslaan en naar de inhoud gaan

Leiden de roaring 20’s tot een grote reset in de retail?

TBWA’s trendrapport “The Future of Retail”
Partner
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Thank you for shopping with us, online
© Visual: Charles Deluvio via Unslpash
Thank you for shopping with us, online
© Visual: Charles Deluvio via Unslpash

Er staat ons een nieuw hoofdstuk binnen de retailsector te wachten. The World Economic Forum voorspelt een 'Great Reset' van het kapitalisme waardoor we ons voornamelijk zullen gaan richten op e-commerce. En onze fysieke winkels dan? Zullen zij zichzelf opnieuw gaan uitvinden om toch te overleven? En welke rol zal technologie gaan spelen in de fysieke winkelervaring? Dit en veel meer lees je in TBWA’s trendrapport 'The Future of Retail'.

Times are changing..

Door de coronapandemie komen er versneld grote veranderingen op ons af. Zo staat ons een e-commerce-explosie te wachten waarbij Nasdaq voorspelt dat tegen 2040, 95% van de aankopen via e-commerce zullen verlopen. De consument spreekt dit tegen doordat 71% van hen nog steeds liever in fysieke winkels koopt. Is een volledige verdwijning van real-life retail dan wel een reëel toekomstbeeld? 

Bijna 40% van de retailers breidt uit of creëert nieuwe in-store-ervaringen, terwijl 74% van de consumenten verwacht dat de detailhandel zich aanpast aan hun omgeving en vindt dat fysieke winkels hun rol moeten uitbreiden. Agathe Guerrier, Chief Strategy Officer van TBWA\Worldwide: "We geloven echt dat er een nieuw hoofdstuk in retail op komst is. We zijn ons meer dan ooit bewust  van de impact van overmatige consumptie en oneindig gemak. Dit biedt retailers nu de kans om een betere weg vooruit te vinden. Het is een spannende tijd." 

(De tekst loopt door onder de afbeelding.)

Voorbeelden van inzichten rondom Flex Retail. In 2040 wordt 95 procent (!) van de aankopen online gedaan.
Voorbeelden van inzichten rondom Flex Retail. In 2040 wordt 95 procent (!) van de aankopen online gedaan.

Vier groeimogelijkheden voor de retail sector:

1. Flex Retail
Een nieuw retail tijdperk vraagt dat fysieke winkels een groter doel gaan dienen dan alleen winkelen. Ze kunnen helpen om nieuw leven te blazen in de toekomst van steden, lokale gemeenschappen te verenigen en de circulaire economie te bevorderen.

2. Retail’s Tech Tightrope
We gaan dieper in op de technologie die in de toekomst gaat zorgen voor een optimale winkelervaring. Zoals onzichtbare technologie die de winkelervaring verrijkt, intelligent bestellen en sensorische winkels.

3. Network Commerce
Om op de toenemende lokale en ‘community’ economie in te spelen, moeten merken van iedereen in hun netwerk een actieve speler maken. De retailers van morgen kunnen hun relaties versterken door de dialoog aan te gaan met alle contacten, zoals influencers en andere stakeholders.

4. Lifecycle luxury
Door de coronapandemie zijn we gedwongen om terug te gaan naar de basis en vervangen we het oude luxe beeld voor een nieuwe vorm. Luxe gaat nu over waar de producten voor staan en waar ze zich voor inzetten. Niet langer alleen over wat het uitstraalt als het wordt gedragen. In de toekomst zullen hoogwaardige eco-materialen, herkomst en functionaliteit het nieuwe luxury bepalen.

Ben je nieuwsgierig geworden naar meer voorspellingen over de toekomst van retail? 


Download het rapport hier
 

Backslash team en branchespecialisten

Het Future of Retail-rapport is samengesteld door het Backslash team. Dit is de cultural intelligence unit van het wereldwijde TBWA-netwerk. 29 branchespecialisten en culture spotters afkomstig van 28 verschillende vestigingen werkten mee aan het rapport, inclusief TBWA\NEBOKO.

Future of Retail onderwerpen
Future of Retail onderwerpen

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in