De toekomst van óns geld
We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Consistently ranked among the top 10 agencies at SAN, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.


Wist je dat geldzorgen de nummer één bron van paniekaanvallen wereldwijd zijn? En dat bijna 70% van de millennials liever investeert in bedrijven met positieve duurzaamheidselementen, zelfs als dat een lager rendement van 5% betekent? En dat meer dan een derde van de Gen Z-generatie overweegt steeds meer direct te gaan werken zonder opleiding? Dit en veel meer lees je in TBWA’s trendrapport “The Future of Finance”.
A men’s world…
De financiële sector evolueert ontzettend snel, gedreven door technologische innovatie, hippe start-ups en een ander wensenpakket vanuit de consument. Dit alles dwingt de financiële sector om zijn saaie, hebzuchtige, vooral door mannen gedomineerde wortels te laten varen ten gunste van een meer openhartige, ethische en inclusieve benadering.
Sneak peek
Alvast een inkijkje van wat je in het heldere rapport kunt verwachten. In Future of Finance worden vier nieuwe mogelijkheden voor groei binnen de financiële sector beschreven. Binnen deze mogelijkheden lees je over verschillende manieren ('ways in') waarop bedrijven actie kunnen ondernemen, of dat nu is door onbenutte doelgroepen aan te spreken, nieuwe services te introduceren of te investeren in productinnovatie.
(De tekst loopt door onder de afbeelding.)

Vier groeimogelijkheden voor de financiële sector:
1. Life outside the lines
De moderne realiteit biedt nieuwe ingangen en innovatiemogelijkheden binnen de financiële sector. Ontdek culturele bewegingen als de opkomende behoefte aan fem-finance, ‘survivalist savings’ en het financieel plannen voor de dood.
2. Breaking the money taboo
De groeiende behoefte aan transparantie en openhartigheid zullen de wereld van finance gaan herdefiniëren. We zijn op zoek naar een meer gezonde relatie met geld en culturele bewegingen als finance-tainment, financial therapy en financial wellness gaan ons daarbij helpen.
3. Rich, Redefined
Financieel succes zal meer dan ooit worden gemeten aan ethische maatstaven. Geld en menselijke waarden worden onlosmakelijk verbonden, met de opkomst van bijvoorbeeld Islamic finance en ‘ethical ROI’.
4. Bringing Back Reality
De voortdurende ontwikkelingen op digitaal gebied maken de wereld van finance behoorlijk ingewikkeld. Merken met een focus op de toekomst kunnen deze uitdaging aangaan door middel van reality checks, ‘virtual vaults’ and ‘phygital’ adviseurs.
Ben je nieuwsgierig geworden naar de achtergrond van deze groeimogelijkheden en de betekenis en inhoud van al deze nieuwe termen in de wereld van finance?
Download het rapport hier.
Backslash team en branchespecialisten
Het ‘Future of Finance’ -rapport is samengesteld door het Backslash team. Dit is de cultural intelligence unit van het wereldwijde TBWA-netwerk. 29 branchespecialisten en culture spotters afkomstig van 28 verschillende vestigingen werkten mee aan het rapport, inclusief TBWA\NEBOKO.

We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Consistently ranked among the top 10 agencies at SAN, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid