Overslaan en naar de inhoud gaan

Kaart blijft populairste Valentijnscadeau

Marktonderzoeksbureau Ipsos onderzoekt Valentijnsdag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2015 gaat 28% van de Nederlanders iets doen aan Valentijnsdag en is men bereid 55 euro uit te geven, dat is zo’n 8 euro meer dan in het jaar ervoor. Slechts 9% van de Nederlanders voelt zich wel een beetje verplicht mee te doen aan Valentijnsdag. Meer mannen voelen dit zo dan vrouwen.

related partner content for mobile comes here

De valentijnskaart blijft het meest populair onder mensen die aan Valentijn doen. 77% van de Nederlanders die iets aan de dag doet, stuurt een kaart, gevolgd door cadeautjes (38%), bloemen (35%) en chocolade (23%).

Zo’n 8% van de respondenten heeft wel eens een kaart ontvangen van een stille aanbidder, maar slechts 1% is daar ook op ingegaan.

Ipsos ondervroeg begin februari 2015 een steekproef van 1.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder naar hun mening over Valentijnsdag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in