Overslaan en naar de inhoud gaan

Valentijnsactie PostNL krijgt veel internationale aandacht

MarketingOnline sprak met Ludo Voorn, marketingdirecteur PostNL.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag kunnen mensen tot 17.00 post versturen met een kus in plaats van een postzegel. De actie ‘’ wordt breed opgepakt op  en ook internationaal is er veel aandacht voor. Hema had vanmiddag al een op de actie.

related partner content for mobile comes here

Ludo Voorn, marketingdirecteur PostNL vertelt over de actie.

Hoe gaat het met de campagne?
‘Het gaat ontzettend goed. We zijn volgens mij het eerste postbedrijf ter wereld dat dit doet en hebben veel gekregen. Gisteravond hadden we al de eerste kaartjes met kussen in ons sorteercentrum. Het was net even rustig bij de Valentijnsbus (de bus bezoekt vier grote steden en deelt hier kaartjes en lippenstift uit) in Rotterdam hoorde ik, maar nu het zonnetje doorbreekt hebben mensen alweer meer zin om naar buiten te gaan.’

Hoe zijn jullie op het idee gekomen?
‘Het is bedacht tijdens het creatieve proces met Joe Public. We hadden het vorig jaar al bedacht, maar toen was het te kort dag. Het is namelijk best ingewikkeld: de machines moeten de vette lippenstift herkennen en de software moet het ook aankunnen. ‘

Zijn er al cijfers bekend?
‘Vanavond gaan we de aantallen zien, maar we krijgen nu al ontzettend enthousiaste reacties. Ook van onze collega’s uit de sorteercentra en van de postbodes, die natuurlijk morgen de kaartjes mogen bezorgen. We laten morgen ook een cameraman meelopen om de reacties te filmen.&;

Wat doet deze actie voor PostNL?
‘Dat het een positieve actie is voor ons merk en de reputatie is nu al zeker, maar of het ook qua volume extra business oplevert is nog niet te zeggen. We zullen hierna zien of we de kaartenmarkt voor een dag hebben kunnen laten groeien. Mocht blijken dat het echt heel goed is gegaan, dan gaan we er misschien nog wel over nadenken om de campagne in te zenden voor een Effie.’

Waarom loopt nou juist deze actie zo goed?
‘Omdat het sympathiek is. Je hebt bij het sturen van een kaart natuurlijk een aantal drempels waar je overheen moet en de verkrijgbaarheid van een postzegel is daar een van. Daarnaast creëer je met een kus extra emotiewaarde. Ook bij de mannen. We hebben expres vrouwen bij de Valentijnbus neergezet, zodat zij voor de mannen de kus op de kaart kunnen zetten. Een kaartje is natuurlijk wel de meest persoonlijke manier van het versturen van een bericht.  Door een kaart te versturen geef je als verzender aan: ‘I care’, je geeft iemand echt persoonlijke aandacht. Dat is volgens mij de kracht van deze actie en het versturen van een kaartje.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in