Overslaan en naar de inhoud gaan

Joe Public maakt online voetbalserie voor Toto

Broek uit, altijd lastig.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De markt voor sportweddenschappen verschuift van de sigarenzaak naar de mobiele telefoon. Toto krijgt daarom te maken met nieuwe concurrenten en een nieuwe doelgroep: millennials. Deze jonge mannen sluiten hun weddenschappen af met hun smartphone en consumeren ook veel content mobiel.

related partner content for mobile comes here

Joe Public heeft voor Toto een complete online voetbalserie ontwikkeld rondom een fictief team: het zesde elftal van Broek. Moderne kleedkamerhumor die de doelgroep op zijn mobiel kan bekijken.

Er zijn zes afleveringen van ruim 2 minuten gemaakt. Ook is er een aflevering integraal op televisie uitgezonden, in een reclameblok van Voetbal Inside. Op staan alle afleveringen en is er meer content rondom het fictieve elftal.

Parallel hieraan worden de nieuwe Broek 6 figuren gebruikt in commerciële uitingen zoals TVC’s, pre-rolls en online display.

Omdat de afleveringen die tot nu toe gemaakt zijn goed zijn bekeken, komen er nieuwe afleveringen aan.

CREDITS:

Klant: Nederlandse Loterij

Verantwoordelijk bij klant: Marcel Ribbens, Nienka Kroesen, Dave van Velsen

Bureau: Joe Public Take-Away Advertising

Creatie: Bart Oostindie, Antoine Houtsma

Client Services Director: Jolies van Rijn

Strategy: Jeroen van Eck

Produktiemaatschappij: CCCP

Regie: Antoine Houtsma

D.O.P.: Menno Westendorp

Producer: Merel Groenenboom

Executive Producer: Jennifer Jones, Anouk Bozon

Editor: Erik Verhulst

Muziek: FC Walvisch

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in