
Een beetje zoals je kind een naam geven, maar dan vele malen moeilijker. Een product- of bedrijfsnaam moet namelijk aan enkele criteria beantwoorden:
Ze moet gemakkelijk uit te spreken of te spellen zijn;
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comZe moet gemakkelijk te onthouden zijn (omdat ze op die manier ook beter doorverteld kan worden);
Ze mag niet te specifiek zijn (bv. een link met een plaatsnaam of een jaartal) omdat ze zo toekomstige groei kan hinderen;
Ze mag geen negatieve gevoelens opwekken, in welke taal dan ook (zelfs gereputeerde bedrijven moesten al merknamen vervangen omdat ze in het buitenland 'schunnige' of 'vulgaire' betekenissen hadden;
Ze moet 'vrij' zijn (dus nog niet beschermd als merknaam)
De identieke domeinnaam moet nog beschikbaar zijn
Stel bij het kiezen van uw naam pertinente vragen als 'Wat doet mijn product', 'Wat is het voordeel voor mijn klant', 'Waaruit bestaat mijn product' of 'Wat maakt mijn product of bedrijf zo uniek'?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee