Overslaan en naar de inhoud gaan

Hebt u een goede naam voor uw bedrijf of product gevonden?

Eén van de moeilijkste marketingacties is vaak het kiezen van een naam voor het bedrijf of het product.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een beetje zoals je kind een naam geven, maar dan vele malen moeilijker. Een product- of bedrijfsnaam moet namelijk aan enkele criteria beantwoorden:

related partner content for mobile comes here

Ze moet gemakkelijk uit te spreken of te spellen zijn;

Ze moet gemakkelijk te onthouden zijn (omdat ze op die manier ook beter doorverteld kan worden);

Ze mag niet te specifiek zijn (bv. een link met een plaatsnaam of een jaartal) omdat ze zo toekomstige groei kan hinderen;

Ze mag geen negatieve gevoelens opwekken, in welke taal dan ook (zelfs gereputeerde bedrijven moesten al merknamen vervangen omdat ze in het buitenland 'schunnige' of 'vulgaire' betekenissen hadden;

Ze moet 'vrij' zijn (dus nog niet beschermd als merknaam)

De identieke domeinnaam moet nog beschikbaar zijn

Stel bij het kiezen van uw naam pertinente vragen als 'Wat doet mijn product', 'Wat is het voordeel voor mijn klant', 'Waaruit bestaat mijn product' of 'Wat maakt mijn product of bedrijf zo uniek'?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in