Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema zet het Joodse Bruidje op de koektrommel

We hebben het eerder gezien: het Melkmeisje van Vermeer op een koektrommel en de Nachtwacht van Rembrandt op een beker.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vroeger het toppunt van smakeloosheid. Meer iets voor oude dames die maar geen afstand konden doen van hun oude (t)rommel.

related partner content for mobile comes here

Maar nu doet de Hema het. En is het nieuws en hip.

Het en de presenteren medio deze maand een collectie van 55 producten waarvan de decoratie is gebaseerd op de collectie van het museum.

'Ontwerpers van Hema hebben een vertaling gemaakt van deze authentieke kunst naar artikelen uit het dagelijks leven met een herkenbaar Hema-handschrift', aldus een woordvoerder van de partijen tegen het ANP.

'De mix van kunst en design is voor de Hema een interessant uitgangspunt om nieuwe producten te ontwikkelen. De samenwerking met het Rijksmuseum inspireerde de ontwerpers van Hema en gaf hen toegang tot een schat aan dessins, stijlperiodes en technieken.
'Een selectie van de beroemdste schilderijen van Nederland is straks terug te vinden in alle Hema- vestigingen in Nederland, België, Duitsland en Luxemburg.'

Van Het Joodse Bruidje van Rembrandt tot Kinderen der Zee van Jozef Israëls, het is dus binnenkort allemaal te koop bij de Hema.

Het Rijksmuseum zegt op zijn beurt zijn collectie toegankelijker te willen maken en een breed publiek te willen aanspreken door 'op andere plaatsen ontmoetingen met het publiek te creëren'.

Daarnaast omvat de collectie van het Rijksmuseum Nederlandse kunst en geschiedenis en beheert het een deel van Nederlands belangrijkste culturele erfgoed.

'Ook de Hema is typisch Nederlands, de gemeenschappelijkheid ligt dan ook in de oer-Hollandse achtergrond', zegt Jan Willem Sieburgh, zakelijk directeur van het Rijksmuseum (en voormalig directeur van een reclamebureau). Volgens hem is het Rijksmuseum zelfs de initiatiefnemer van deze samenwerking geweest.

OK, wie wil er nou niet een Jozef Israëls op zijn Hema-paraplu?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in