Overslaan en naar de inhoud gaan

Google wil niet wachten met superprofielen gebruikers

Google weigert te wachten met de invoering van nieuwe privacyregels voor zijn diensten en merken ondanks druk van Brussel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Europese koepel van toezichthouders, Article 29, heeft Google gevraagd te wachten met de invoering van de regels. De Google-top vindt dat uitstel alleen maar tot verwarring bij de gebruikers leidt, schrijft de Volkskrant.

related partner content for mobile comes here

maakte vorige week bekend de regels voor de bescherming van persoonsgegevens gaat veranderen voor meer dan zestig diensten en producten, zoals Gmail en YouTube, maar ook Android. Het online concern wil de separate gebruiksvoorwaarden vervangen door één uniform contract waarmee superprofielen aanleggen van al zijn gebruikers. Privacyregels verhinderden tot nu toe dat het surfgedrag van iemand gecombineerd kon worden met gegevens over welke video's hij bekijkt op .

Google wil de regels op 1 maart invoeren. Nationale toezichthouders, zoals het College voor de Bescherming van Persoonsgegevens in Den Haag, vragen om uitstel om de gevolgen beter te kunnen bestuderen. Niet nodig, zegt een Google-woordvoerder tegen de Volkskrant. Er zouden namelijk al 'diepgaande voorbereidende gesprekken' zijn gevoerd met de privacybeschermers. Een andere zegsman meldt dat Brussel geen wettelijke middelen heeft om een pauze af te dwingen.

Bron: de Volkskrant (Peter van Ammelrooy).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in