Overslaan en naar de inhoud gaan

Eau de Zwitsal via Hyves: de resultaten

Met de campagne Go Baby! startte Zwitsal vorige maand een introductiecampagne rondom hun geurtje Eau de Zwitsal, via Hyves. Vandaag mailde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de campagne Go Baby! startte vorige maand een introductiecampagne rondom hun geurtje Eau de Zwitsal, via Hyves. Vandaag mailde Zwitsal Molblog de resultaten.

related partner content for mobile comes here

Het geurtje was voor Hyvers ruim één maand voordat het in de winkelschappen stond al te bemachtigen. Immers, via de Hyves-pagina van Zwitsal is het idee ontstaan om Eau de Zwitsal te lanceren. De Zwitsal-pagina op Hyves telt ruim 122.000 leden. 300.000 mensen hebben op Hyves aangegeven merkfan te zijn.

Campagne

De campagne werkte als een online photoshoot. In een online fotostudio kon iedereen met een webcam poseren voor de camera. De fotoreeks kon je vervolgens plaatsen op je eigen profielpagina. Zo ‘pimpten’ Zwitsalfans hun profiel met hun eigen Eau de Zwitsal foto’s en maakten ze kans op een exclusieve goodie bag met daarin het nieuwe Eau de Zwitsal geurtje.

Resultaten

In vier weken tijd zijn er meer dan 10.000 foto’s gemaakt. Ruim 2.700 Zwitsal fans zijn het gezicht van Eau de Zwitsal, en hebben Zwitsal’s Go Baby!-pimp hebben overgenomen op hun profiel. Ruim 242.000 mensen hebben deze campagne gezien.

Wat betekent het voor de verkoop: Zwitsal meldt: ‘Wegens het succes van de campagne en de vraag bij de bekende drogisterijen naar het product, is het uiteindelijk eerder in de schappen beland en is Eau de Zwitsal nu al niet aan te slepen.’

Wienke Gelink van Zwitsal: ‘Door de campagne gaat de introductie van Eau de Zwitsal als een lopend vuurtje rond. We sturen op dit moment zelfs extra zendingen naar de winkels omdat ’t zo hard gaat. Mensen staan inmiddels op wachtlijsten bij DA om Eau de Zwitsal te bemachtigen.’

ontwikkelde de productlancering voor Zwitsal en is verantwoordelijk voor de strategie, het concept, het design en technische ontwikkeling.

Molblog, 12 april:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in