Coca-Cola's WK-feestje in Arena


Coca-Cola werkt sinds de jaren ’70 samen met de FIFA. In de nieuwe global televisiecampagne staan Afrikaanse voetballers als Roger Milla centraal.
Michel Palmen, senior brandmanager Coca-Cola Nederland, legt uit: ‘Het wereldwijde thema is "het uitdragen van voetbalvreugde, dat steeds extremere vormen kan aannemen". Milla werd bijvoorbeeld bekend door zijn speciale hoekvlag-dansje wanneer hij een doelpunt had gemaakt. Inmiddels hebben we ook een Nederlandse versie van de commercial, met een lokaal relevante tag-on voor ons public viewing-event.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp 19 juni huurt Coca-Cola namelijk de Amsterdamse Arena af voor een speciale middag, waarbij fans die niet afreizen naar Zuid-Afrika, de wedstrijd Nederland-Japan vanaf een groot scherm kunnen meemaken.
De dag staat in het teken van Afrikaanse voetbalsferen: Diverse artiesten (Alain Clarke, Waylon en Van Velzen hebben hun komst al bevestigd) geven bijvoorbeeld een Afrikaanse tintje aan hun repertoire. Michel: ‘Daarnaast is er veel dans en zijn er Afrikaanse koren en bands. Maar de wedstrijd staat uiteraard centraal.’
Tickets voor het event kosten tussen de €22,50 en € 28,50 euro en zijn te verkrijgen op de site van Coca-Cola. Palmen: 'Met de doppen van de 1,5L verpakkingen kunnen consumenten sparen voor ieder gratis tweede kaartje.'
In de Nederlandse commercial, die sinds een maand wordt uitgezonden, zie je voetbalfans in Afrikaanse tenues uitbundig op weg naar het Arena-evenement feestvieren. Zijn deze tenues ook te koop? Palmen: ‘Nee, we komen wel met een WK-toeter, en je kunt speciale glazen bestellen, met WK-decoratie. Die glazen geven we altijd uit en worden ieder keer goed ontvangen.’
Daarnaast werkt Coca-Cola samen met Voetbal International, waarbij een speciale WK-editie van het blad wordt weggegeven. Palmen: ‘Met daarin het speelschema, veel informatie over de deelnemende landen, praktische zaken en allerlei WK-trivia.’
Coca-Cola.nl staat ook in het teken van het WK. Palmen: ‘Zo wordt ‘The Longest Celebration’ georganiseerd, waarbij fans hun filmpjes over de wijze waarop zij goals vieren, kunnen uploaden. Alle clips zullen worden bewerkt tot een permanente ‘loop’ om zo een doorlopend feest te creëren, dat op de speciale website www.YouTube.com/coca-cola te zien zal zijn tot het einde van 2010. Social media worden alleen tactisch ingezet om het event aan te kondigen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid