Populariteit Hyves daalt
Vorig jaar vond 67 pct dit netwerk nog haar of zijn favoriete netwerk, in 2010 is dit gedaald naar 49 pct. Facebook stijgt in populariteit. Vorig jaar was dit voor 3 pct van de Nederlanders het favoriete netwerk, dit jaar is dat 17 pct. Twitter groeit van 3 pct actief gebruik in 2009 naar 9 pct actief gebruik in 2010. Dat blijkt uit het vierde Next Web onderzoek van Ruigrok | NetPanel. De interactie op sociale netwerken is gestegen van 40 pct in 2007 naar 72 pct dit jaar (25 pct besteedt meer dan 7 uur per week op deze netwerken).
De onderzoekers verdelen de Nederlandse internetters in drie groepen. 'Just surfing around' (37 pct van de Nederlanders, ouder dan 55 jaar, lager opgeleid, gemiddeld 10 uur per week online). Deze groep ziet het internet als een informatiebron. 'Function first' (41 pct van de Nederlanders, gemiddeld 45 jaar, hoger opgeleid, 16 uur per week online). Deze groep ziet internet puur functioneel en 'Into fun & games' (22 pct van de Nederlanders, gemiddeld 34 jaar, hoger opgeleid, vaak mobiel internet, 26 uur per week online). Deze groep ziet internet vooral als plezier.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVerder blijkt uit het Next Web onderzoek onder meer dat mannen en jongeren meer tijd online besteden dan vrouwen en ouderen. De meest gebruikte toepassingen zijn functioneel (informatie, product oriëntatie, bankieren en nieuws). Video content is king, volgens Ruigrok | NetPanel.
Net als vorig jaar heeft ongeveer 40 pct toegang tot internet via de mobiele telefoon. Vorig jaar gebruikte van deze groep nog geen 30 pct deze toegang, nu is dat gestegen tot 65 pct.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid