Hogere volumes voor Unilever


Dat blijkt uit vanochtend gepubliceerde eerstekwartaalcijfers van de producent van consumentengoederen. In het laatste kwartaal van 2009 groeiden de volumes met 5 pct. Het concern zag de omzet uitkomen op 10,14 miljard euro. Dat is 6,7 pct meer dan de 9,5 miljard euro die Unilever in de eerste maanden van 2009 omzette. Analisten rekenden op inkomsten van 9,97 miljard euro.
De onderliggende omzetgroei - de inkomsten zonder effecten van wisselkoersen en aan- en verkopen van bedrijfsonderdelen- kwam uit op 4,1 pct, hoger dan het percentage van 3,2 waarop analisten rekenden. In het laatste kwartaal van 2009 was de groei 1,8 pct.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTopman Paul Polman zegt dat ondanks toegenomen concurrentie de groei vooral sterk is in opkomende markten. In Azië/Afrika namen de volumes toe met 11,7 pct, terwijl de prijzen met 3,7 pct daalden. In West-Europa, een zogeheten verzadigde markt, daalden de prijzen met hetzelfde percentage en namen de volumes toe met 4 pct. In het Amerikaanse continent stegen de volumes met 6,3 pct. Producten werden hier 2,4 pct goedkoper.
De topman verwacht dit jaar dat het klimaat lastig blijft mede doordat de economieën 'stroperig' blijven. 'Hierdoor is het meer dan ooit van belang op de consument gericht te blijven.' Het concern blijft zich richten op volumegroei.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid