Overslaan en naar de inhoud gaan

Hogere volumes voor Unilever

Unilever heeft in het eerste kwartaal van dit jaar de volumes met 7,6 pct zien stijgen. De prijzen daalden met 3,3 pct.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit vanochtend gepubliceerde eerstekwartaalcijfers van de producent van consumentengoederen. In het laatste kwartaal van 2009 groeiden de volumes met 5 pct. Het concern zag de omzet uitkomen op 10,14 miljard euro. Dat is 6,7 pct meer dan de 9,5 miljard euro die Unilever in de eerste maanden van 2009 omzette. Analisten rekenden op inkomsten van 9,97 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

De onderliggende omzetgroei - de inkomsten zonder effecten van wisselkoersen en aan- en verkopen van bedrijfsonderdelen- kwam uit op 4,1 pct, hoger dan het percentage van 3,2 waarop analisten rekenden. In het laatste kwartaal van 2009 was de groei 1,8 pct.

Topman Paul Polman zegt dat ondanks toegenomen concurrentie de groei vooral sterk is in opkomende markten. In Azië/Afrika namen de volumes toe met 11,7 pct, terwijl de prijzen met 3,7 pct daalden. In West-Europa, een zogeheten verzadigde markt, daalden de prijzen met hetzelfde percentage en namen de volumes toe met 4 pct. In het Amerikaanse continent stegen de volumes met 6,3 pct. Producten werden hier 2,4 pct goedkoper.

De topman verwacht dit jaar dat het klimaat lastig blijft mede doordat de economieën 'stroperig' blijven. 'Hierdoor is het meer dan ooit van belang op de consument gericht te blijven.' Het concern blijft zich richten op volumegroei.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in