DubbelFrisss wint “puppyzaak
De rechtbank in Amsterdam oordeelde gisteren dat de puppy onvoldoende verwantschap toont met de labrador-puppy die wc-papierproducent Page in zijn reclame gebruikt. Volgens Page bezorgt de reclamespot van DubbelFrisss haar een negatief imago en leidt dit tot verwarring bij de kijkers. Maar de rechter legde deze argumenten terzijde: ‘De pup in de DubbelFrisss-reclame doet iets geheel anders met toiletpapier dan de Page-puppy.’
Weliswaar bleek uit een onderzoek dat sommige kijkers de twee commercials met elkaar associëren, maar dat betekent volgens de rechter niet dat dit het imago van de Page-puppy of het koopgedrag van de Page-consument negatief beïnvloedt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDat Page de witte hond als merk heeft gedeponeerd, gaat volgens de rechtbank ook niet op. ‘Het gedeponeerde teken betreft een foto en een gestileerde tekening van een stilzittend hondje. Het in de DubbelFrisss-reclame voorkomende hondje is echter een levend hondje dat bewegend ten tonele verschijnt.' Ook als de frisdrankproducent een parodie wilde maken op de Page-puppy, is dit volgens de rechter gewoon toegestaan (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid