Overslaan en naar de inhoud gaan

STAP pleit voor tijdslot voor alcoholreclame

Om te voorkomen dat kinderen te veel alcoholreclame zien wil STAP dat de Nederlandse radio, tv en bioscopen tot tenminste 21:00 uur 's…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een nieuw rapport 'Omvang alcoholreclame in Nederland vrijwel onbegrensd', blijkt dat jongeren met een diversiteit aan alcoholreclame worden geconfronteerd. Alcoholreclame voor volwassenen bereikt te vaak en te veel minderjarigen, vindt Stichting Alcoholpreventie (STAP).De helft van alle alcoholreclame op tv (55%) werd in 2004 uitgezonden tussen 7 uur 's morgens en 9 uur 's avonds, wanneer minderjarigen veel tv kijken. In totaal gaat het in 2004 om 22.684 reclameboodschappen op 10 zenders (BBC, De Media en Reclame Bank).

related partner content for mobile comes here

In 'Omvang alcoholreclame in Nederland vrijwel onbegrensd - Rapport over alcoholreclame en jongeren' adviseert STAP minister Hoogervorst concrete maatregelen te nemen tegen de grote omvang van alcoholreclame. Ze adviseert een wettelijk tijdslot voor alcoholreclame op tv, radio en in bioscopen. Ook wil zij dat alcoholreclame niet meer gekoppeld wordt aan sport.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in