STAP pleit voor tijdslot voor alcoholreclame
Uit een nieuw rapport 'Omvang alcoholreclame in Nederland vrijwel onbegrensd', blijkt dat jongeren met een diversiteit aan alcoholreclame worden geconfronteerd. Alcoholreclame voor volwassenen bereikt te vaak en te veel minderjarigen, vindt Stichting Alcoholpreventie (STAP).De helft van alle alcoholreclame op tv (55%) werd in 2004 uitgezonden tussen 7 uur 's morgens en 9 uur 's avonds, wanneer minderjarigen veel tv kijken. In totaal gaat het in 2004 om 22.684 reclameboodschappen op 10 zenders (BBC, De Media en Reclame Bank).
In 'Omvang alcoholreclame in Nederland vrijwel onbegrensd - Rapport over alcoholreclame en jongeren' adviseert STAP minister Hoogervorst concrete maatregelen te nemen tegen de grote omvang van alcoholreclame. Ze adviseert een wettelijk tijdslot voor alcoholreclame op tv, radio en in bioscopen. Ook wil zij dat alcoholreclame niet meer gekoppeld wordt aan sport.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid