Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdam niet blij met “wietuiting” Transavia

De gemeente Amsterdam is erg ongelukkig met een campagne van Transavia op stadsbussen in Barcelona. Op die manier promoot de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wethouder Frits Huffnagel (Economische Zaken) en het Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) zijn niet blij met de actie en dringen er bij Transavia op aan de campagne aan te passen.

related partner content for mobile comes here

Huffnagel noemt het een ‘uiterst ongelukkige' promotiestunt. ‘We hebben inderdaad coffeeshops en we hebben de Wallen. Dat is prima, maar dat weet iedereen nu wel. Wij moeten proberen ook andere mooie zaken in Amsterdam voor het voetlicht te brengen, zoals cultuur. Ik vind het een beetje jammer dat een luchtvaartmaatschappij het imago weer eens bevestigt met een hennepplantje.'

Volgens een woordvoerder van Transavia brengt de campagne allerlei typisch Nederlandse onderwerpen onder de aandacht om Spanjaarden naar ons land te trekken, zoals Van Gogh, molens en tulpen. Aangezien de komst van coffeeshops in Spanje momenteel een belangrijk discussiepunt is, vond de luchtvaartmaatschappij het leuk om met een knipoog de afbeelding van een wietblad in de promotiecampagne op te nemen. ‘In Spanje is
hierover geen ophef ontstaan, maar in Nederland dus wel.'

De zegsman meldt ook dat de campagne nog moeilijk is aan te passen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in