Amsterdam niet blij met “wietuiting” Transavia


Wethouder Frits Huffnagel (Economische Zaken) en het Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) zijn niet blij met de actie en dringen er bij Transavia op aan de campagne aan te passen.
Huffnagel noemt het een ‘uiterst ongelukkige' promotiestunt. ‘We hebben inderdaad coffeeshops en we hebben de Wallen. Dat is prima, maar dat weet iedereen nu wel. Wij moeten proberen ook andere mooie zaken in Amsterdam voor het voetlicht te brengen, zoals cultuur. Ik vind het een beetje jammer dat een luchtvaartmaatschappij het imago weer eens bevestigt met een hennepplantje.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Volgens een woordvoerder van Transavia brengt de campagne allerlei typisch Nederlandse onderwerpen onder de aandacht om Spanjaarden naar ons land te trekken, zoals Van Gogh, molens en tulpen. Aangezien de komst van coffeeshops in Spanje momenteel een belangrijk discussiepunt is, vond de luchtvaartmaatschappij het leuk om met een knipoog de afbeelding van een wietblad in de promotiecampagne op te nemen. ‘In Spanje is
hierover geen ophef ontstaan, maar in Nederland dus wel.'
De zegsman meldt ook dat de campagne nog moeilijk is aan te passen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid