Drie genomineerden voor Marketeer of the Year 2012
Het gaat om deze drie kandidaten:
Oscar Diele, senior vice president marketing & products Spil Games. De jury is onder de indruk hoe marketeer Diele bij Spilgames marketing leidend laat zijn. Datagedreven, met veel oog voor het financiële resultaat, maar ook voor het merk.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaBert Habets, ceo RTL Nederland. De jury toont zich enthousiast over de resultaten van RTL en de wijze waarop Habets de motor achter veel veranderingen is geweest. Hij is een ceo, maar met een groot marketinghart.
Michel Schaeffer, marketing directeur van Bol.com. De jury vindt dat bij Schaeffer alles klopt. Altijd bereid tot experimenteren, vrij succesvol en een marketeer die zijn plek in de directie met verve vervult.
De jury buigt zich nu over de cases van de drie, waarbij drie criteria leidend zijn: is er sprake van marketingsucces, zijn er innovaties in marketing én is de marketingkracht bovengemiddeld? Met andere woorden: kan deze man marketing zijn rechtmatige plek in de directiekamer geven?
7 juni aanstaande, op het marketingcongres Marketinglive, presenteren de drie genomineerden hun case en wordt de winnaar bekend gemaakt.
De jury bestaat dit jaar uit de winnaars van voorgaande edities: Imme Rog (Goede Doelen Loterijen), Ton van Eijk (Wehkamp), René Repko (ex-Hema), Hans Hagenaars (ING), Alexander Ribbink (ex-TomTom, nu Prime Ventures), Robert de Groot (ex-Citroën, nu Plan Nederland), René Frijters (ex-Alex, nu Bank van Morgen), Jan Willem Sieburgh (ex-Rijksmuseum), Herwin van den Berg (ex-Heineken, nu BST company) en vertegenwoordigers van de organisatoren: Hans Molenaar (PIM), Aliette van der Wal-Van Dijk (Philips, ex-bestuurslid van het Nima), Michel Schilders (USG Capacity), Natalie Smailou (Google Nederland) en Theo van Vugt (Tijdschrift voor Marketing).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid