Overslaan en naar de inhoud gaan

Leuk, 10.000 fans op Facebook (uit Rusland..)

Njet dus. Wie zit er nu te wachten op duizenden Facebookfans uit Rusland? Ja, we willen allemaal wel veel mogelijk fans en likes en deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Njet dus. Wie zit er nu te wachten op duizenden Facebookfans uit Rusland? Ja, we willen allemaal wel veel mogelijk fans en likes en deze fans écht aan ons binden, maar hier succesvol in zijn is makkelijker gezegd dan gedaan. van Spilgames en oprichter van Facebookpro gaf gisteren op een aantal interessante insights in de marketingtoepassingen van Facebook die ik je niet wil onthouden. Het begint allemaal met het instellen van Facebook Timeline, dé manier om ook de historie van je bedrijf te laten zien. Bedrijven als en gaan hier al slim mee om. Als de pagina eenmaal goed staat, dan volgt de uitdaging om fans te krijgen. Met de volgende stappen krijg je snel en simpel meer fans op Facebook.

related partner content for mobile comes here

Regelmatig updates plaatsen
Minder dan 1% van je Facebookbezoekers komt zomaar terug. Dus zorg ervoor dat je regelmatig updates plaatst, maar niet meer dan drie per dag. Let op: de timeline gaat maar zo’n drie uur terug, dus eens per dag drie updates plaatsen is zinloos.

Likebox op de homepage
Voor de hand liggend, maar veel bedrijven vergeten het. Bezoekers die op je site komen zijn al in je geïnteresseerd. Met een op je homepage is het een kleine stap om je ook via Facebook te volgen.

Wedstrijden
Een goede en snelle manier om meer fans te krijgen. Zorg er voor dat de prijs in het verlengde ligt van je merk of dienstverlening, anders haken fans na de wedstrijd net zo snel weer af. is net een aansprekende wedstrijd gestart waarmee fans hun eigen lookbook kunnen maken en kans maken op een kadokaart, het tv-programma laat fans kans maken op rijvaardigheidstraining.

Advertising
Gebruik de sociale omgeving van je fans in je ads. Bijvoorbeeld: Vijf vrienden vinden deze pagina leuk. Denk bij het gebruik van afbeeldingen aan je doelgroep. Mannen klikken voornamelijk op plaatjes van mooie vrouwen en bier, vrouwen op mooie mannen en baby’s. Test de afbeelding ook van tevoren. Foto’s waarin iemand je aankijkt werken beter dan en profil.

Engagement
Betrek je fans actief bij je merk en activeer ze. NEC pakte dit slim aan door fans zelf de nieuwe seizoenkaart te laten kiezen.

Zorg voor interactie
Hoe meer interactie, hoe relevanter Facebook jou vindt en hoe hoger je op andermans timeline verschijnt. Dit heeft alles te maken met de . Niet alleen reacties, likes en bezoekers op je eigen pagina zijn belangrijk, maar ook in hoeverre je dit bij anderen doet. pakt dit goed aan.

Doen
- Fans als VIP’s behandelden. Geef ze exclusieve toegang, kortingen en sneak previews
- Content plannen. Wat doe je wanneer?
- Zorgen dat je in de nieuwsfeed komt, want daar brengen mensen de meeste tijd door.
- Foto’s leveren het meest op. Daarna volgen (korte) video’s, tekst en links.
- Houd het kort. 4 a 5 regels.
- Laat de menselijke kant van je bedrijf zien.
- Variatie is belangrijk. Kies voor een mix van luchtige, grappige en wetenswaardige content. Denk ook aan inhakers op bijzondere dagen in het jaar.
- Time je updates. Doordeweeks tussen 18.00 en 19.00 uur en zaterdag- en zondagochtend zijn moment waarop er veel verkeer is op Facebook.
- Stel relevante vragen in je updates of maak gebruik van polls. Dan stijgt de interactie aanzienlijk.

Niet doen
- Teveel updates plaatsen.
- Alleen maar dezelfde soort berichten plaatsen.
- Alleen over jezelf praten.
- Facebook als doorplaatskanaal gebruiken.
- # gebruiken. Je zit op Facebook, niet op Twitter.
- Fans kopen.

Zelf nog meer tips over succesvol aanwezig zijn op Facebook? Ik hoor ze graag!

View more from

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in