Overslaan en naar de inhoud gaan

DDMA vraagt input Code Social Marketing

DDMA komt met de Code Social Marketing om regels voor de social mediamarkt te stellen. Ook vraagt de branchevereniging om input.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

publiceert de eerste versie van deze Code online op de (wel eerst lid worden van de groep), waar iedereen input kan leveren.

related partner content for mobile comes here

Het is volgens DDMA niet de bedoeling het waarom van de code ter discussie te stellen, maar juist zoveel mogelijk op- en aanmerkingen te verzamelen over de concrete tekst. Wat is onduidelijk, ondoenlijk of juist goed geregeld? Het streven is deze code onderdeel te laten uitmaken van de Nederlandse Reclame Code, waarmee hij voor de hele branche bindend wordt.

Bas van den Beld, social marketing ambassador bij de DDMA hoopt op een constructieve dialoog. 'Input is voor ons van groot belang, het gaat immers over social. Bovendien is de code niet alleen relevant voor organisaties die zich online manifesteren, maar juist ook voor diegenen die zich bezig houden met het vermarkten van hun producten op een interactieve manier, gebruikmakend van de relaties en klanten die ze al hebben.”

Het doel van de code is het behouden van de waarde van meningen over producten. Dit kan volgens DDMA worden bereikt door transparantie te verplichten in zaken die de geloofwaardigheid van die mening kunnen aantasten. De code richt zich daarom op meningen die (mede) ontstaan in het verlengde van marketinginitiatieven. 'Dit is het geval wanneer er een relatie bestaat tussen degene die een mening geeft over een product of dienst en de producent hiervan. Om een eerlijk oordeel over een mening te vormen, moet een lezer deze informatie hebben.'

Alle input wordt meegenomen in het opstellen van een tweede conceptversie van de code.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in