Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse adverteerders ontdekken performance based marketing

Britse adverteerders besteedden vorig jaar 814 miljoen pond aan online performance marketingstrategieën als lead generation en affiliate…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aldus het Britse Interactive Advertising Bureau (IAB), dat hier samen met Pricewaterhouse Coopers onderzoek naar deed.

related partner content for mobile comes here

Het IAB hanteert als definitie van online performance marketing alle advertenties waarbij de adverteerder alleen betaalt voor de actie die eruit voortvloeit, zoals een aankoop of het achterlaten van contactgegevens.

Volgens de onderzoekers leverden de bestedingen vorig jaar maar liefst 9 miljard pond aan omzet op. Dan zou iedere pond gestopt in online performance marketing, 11 pond aan omzet opleveren.

De onderzoekers kwamen als volgt tot dit bedrag: shoppers deden in 2012 100 miljoen directe transacties, dat is volgens de onderzoekers omgerekend 8 miljard pond waard, en consumenten vroegen 70 miljoen keer iets aan, waaruit 1 miljard pond aan omzet werd gehaald.

Gemiddeld komt 5 tot 6 procent van alle e-commerce opbrengsten uit online performance marketingkanalen. Met name financiële dienstverleners gebruiken de kanalen (45 procent), gevolgd door kleding (20 procent), telecom en media (10 procent), reizen en vrije tijd (9 procent) en gaming (6 procent).

Financiële dienstverleners besteden echter maar tussen de 2 en 10 procent van hun interactieve marketingbudget aan deze kanalen, telecom en media besteden maar liefst tussen de 20 en 30 procent.

De meest gebruikte kanalen in Groot-Brittannië zijn vergelijkingssites. Maar ook couponsites en loyaltyprogramma’s doen goede zaken. Een cashback-platform als Quidco, waar consumenten geld kunnen terugkrijgen voor producten die ze kopen, groeit in belangstelling.

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in