Britse adverteerders ontdekken performance based marketing
Aldus het Britse Interactive Advertising Bureau (IAB), dat hier samen met Pricewaterhouse Coopers onderzoek naar deed.
Het IAB hanteert als definitie van online performance marketing alle advertenties waarbij de adverteerder alleen betaalt voor de actie die eruit voortvloeit, zoals een aankoop of het achterlaten van contactgegevens.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaVolgens de onderzoekers leverden de bestedingen vorig jaar maar liefst 9 miljard pond aan omzet op. Dan zou iedere pond gestopt in online performance marketing, 11 pond aan omzet opleveren.
De onderzoekers kwamen als volgt tot dit bedrag: shoppers deden in 2012 100 miljoen directe transacties, dat is volgens de onderzoekers omgerekend 8 miljard pond waard, en consumenten vroegen 70 miljoen keer iets aan, waaruit 1 miljard pond aan omzet werd gehaald.
Gemiddeld komt 5 tot 6 procent van alle e-commerce opbrengsten uit online performance marketingkanalen. Met name financiële dienstverleners gebruiken de kanalen (45 procent), gevolgd door kleding (20 procent), telecom en media (10 procent), reizen en vrije tijd (9 procent) en gaming (6 procent).
Financiële dienstverleners besteden echter maar tussen de 2 en 10 procent van hun interactieve marketingbudget aan deze kanalen, telecom en media besteden maar liefst tussen de 20 en 30 procent.
De meest gebruikte kanalen in Groot-Brittannië zijn vergelijkingssites. Maar ook couponsites en loyaltyprogramma’s doen goede zaken. Een cashback-platform als Quidco, waar consumenten geld kunnen terugkrijgen voor producten die ze kopen, groeit in belangstelling.
Bron: Warc
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid