Overslaan en naar de inhoud gaan

'Zondag is goed voor grote aankopen'

Zondag is de dag van de week waarop de Nederlandse consument zich het meest oriënteert op grote aankopen, zo blijkt uit onderzoek door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zondag is de dag van de week waarop de Nederlandse consument zich het meest oriënteert op grote aankopen, zo blijkt uit onderzoek door Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van De Telegraaf.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek onder 661 consumenten blijkt dat niet de doordeweekse dagen de momenten zijn waarop zij nadenken over grote aankopen en beslissingen hierover nemen, maar dat zij dat het meeste doen op zondag.

50 procent van de Nederlandse consumenten vindt zondag de geschiktste dag om zich te oriënteren op grote aankopen, zoals vakanties, verzekeringen, meubels.

Volgens de helft is deze dag ook nog eens bij uitstek goed om dit met een partner of in het gezin te bespreken en op zondag hierover beslissingen te nemen. 45 procent vindt dat zondag de geschikste dag is om online aankopen te doen.

Naast oriëntatie, bespreken en beslissen wordt er op zondag ook veel gekocht. Bijna 50 procent vindt zondag de meest geschiktste dag om online aankopen te doen.

Het doel van dit onderzoek voor De Telegraaf: het wil adverteerders en mediabureaus wijzen op de mogelijke consequenties voor marketingcommunicatie.

'Sommige producten en merken kunnen van deze kennis over de dag 'zondag' profiteren. Zij kunnen ervoor kiezen consumenten te bereiken op dat moment waarop het product of merk het meest relevant is', aldus De Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in