'Zondag is goed voor grote aankopen'
Zondag is de dag van de week waarop de Nederlandse consument zich het meest oriënteert op grote aankopen, zo blijkt uit onderzoek door Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van De Telegraaf.
Uit het onderzoek onder 661 consumenten blijkt dat niet de doordeweekse dagen de momenten zijn waarop zij nadenken over grote aankopen en beslissingen hierover nemen, maar dat zij dat het meeste doen op zondag.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta50 procent van de Nederlandse consumenten vindt zondag de geschiktste dag om zich te oriënteren op grote aankopen, zoals vakanties, verzekeringen, meubels.
Volgens de helft is deze dag ook nog eens bij uitstek goed om dit met een partner of in het gezin te bespreken en op zondag hierover beslissingen te nemen. 45 procent vindt dat zondag de geschikste dag is om online aankopen te doen.
Naast oriëntatie, bespreken en beslissen wordt er op zondag ook veel gekocht. Bijna 50 procent vindt zondag de meest geschiktste dag om online aankopen te doen.
Het doel van dit onderzoek voor De Telegraaf: het wil adverteerders en mediabureaus wijzen op de mogelijke consequenties voor marketingcommunicatie.
'Sommige producten en merken kunnen van deze kennis over de dag 'zondag' profiteren. Zij kunnen ervoor kiezen consumenten te bereiken op dat moment waarop het product of merk het meest relevant is', aldus De Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid