Overslaan en naar de inhoud gaan

Sony BMG wil met bedrijven samenwerken

De samenwerking tussen Sony BMG en Ben & Jerry's die de Nederlandse zangeres Sandy Dane een hitje met Peace, Love & Icecream…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De samenwerking tussen en die de Nederlandse zangeres een hitje met Peace, Love & Icecream bezorgde is de beide bedrijven goed bevallen. Ze gaan door met de samenwerking. Vooral Sony BMG ziet wel brood in deze nieuwe strategie.

related partner content for mobile comes here

Sony BMG en Ben & Jerry's hebben een song gezocht en ontwikkeld, die aansluit bij het platform waaronder het ijsmerk in Nederland campagne voert. 'Op deze manier profileert Sony BMG zich voor het eerst als meer dan alleen een platenmaatschappij. Bij het ontwikkelen van marketingstrategieën voor bedrijven die een muzikale match zoeken met wat ze willen uitstralen zet Sony BMG zijn expertise in', zo meldt het persbericht.

In het geval van Ben & Jerry's nam Sandy Dane in opdracht van Sony BMG een 'coole popsong' op die moest aanlsuiten bij het Summer-of-Love-imago van het ijsmerk. Ben & Jerry's overweegt om deze succesvolle aanpak internationaal toe te passen. Niet alleen op YouTube, My Space, Hyves en andere social networks op internet, maar ook op radiozenders als Radio 538 en 3FM genereert het liedje veel free publicity voor Ben & Jerry's.

Peace, Love & Icecream werd afgelopen zomer gratis weggegeven op de vele evenementen in Nederland waarop B en & Jerry's ijsjes verkocht vanuit de 'Caravan of Love'. Het liedje kan worden gedownload via iTunes en ligt sinds deze week ook in de winkels als cd-single. Ook gaf Ben & Jerry's het podium aan Sandy Dane tijdens hun Peace in the Park festivals.

Platenmaatschappij Sony BMG noemt zicht tegenwoordig geheel in 2.0-stijl 'music consultant agency' en is in gesprek met bedrijven om campagnes met zijn muziek en artiesten te ontwikkelen. Remco Mercey, manager commercial development Benelux: 'Als music consultant agency gebruikt Sony BMG zijn jarenlange ervaring en kennis om samen bedrijven campagnes met zijn muziek en artiesten te ontwikkelen'.

Oh boy.

'Bij het ontwikkelen van marketingstrategieën voor bedrijven die een muzikale match zoeken met wat ze willen uitstralen zet Sony BMG zijn expertise in.'

Ben ik een ouderwetse 1.0 muziekfan als ik zeg dat ik dit he-le-ma-al niets vind?
Het marketingdenken gaat hier erg ver, vind ik.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in