Sony BMG wil met bedrijven samenwerken


De samenwerking tussen Sony BMG en Ben & Jerry's die de Nederlandse zangeres Sandy Dane een hitje met Peace, Love & Icecream bezorgde is de beide bedrijven goed bevallen. Ze gaan door met de samenwerking. Vooral Sony BMG ziet wel brood in deze nieuwe strategie.
Sony BMG en Ben & Jerry's hebben een song gezocht en ontwikkeld, die aansluit bij het platform waaronder het ijsmerk in Nederland campagne voert. 'Op deze manier profileert Sony BMG zich voor het eerst als meer dan alleen een platenmaatschappij. Bij het ontwikkelen van marketingstrategieën voor bedrijven die een muzikale match zoeken met wat ze willen uitstralen zet Sony BMG zijn expertise in', zo meldt het persbericht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het geval van Ben & Jerry's nam Sandy Dane in opdracht van Sony BMG een 'coole popsong' op die moest aanlsuiten bij het Summer-of-Love-imago van het ijsmerk. Ben & Jerry's overweegt om deze succesvolle aanpak internationaal toe te passen. Niet alleen op YouTube, My Space, Hyves en andere social networks op internet, maar ook op radiozenders als Radio 538 en 3FM genereert het liedje veel free publicity voor Ben & Jerry's.
Peace, Love & Icecream werd afgelopen zomer gratis weggegeven op de vele evenementen in Nederland waarop B en & Jerry's ijsjes verkocht vanuit de 'Caravan of Love'. Het liedje kan worden gedownload via iTunes en ligt sinds deze week ook in de winkels als cd-single. Ook gaf Ben & Jerry's het podium aan Sandy Dane tijdens hun Peace in the Park festivals.
Platenmaatschappij Sony BMG noemt zicht tegenwoordig geheel in 2.0-stijl 'music consultant agency' en is in gesprek met bedrijven om campagnes met zijn muziek en artiesten te ontwikkelen. Remco Mercey, manager commercial development Benelux: 'Als music consultant agency gebruikt Sony BMG zijn jarenlange ervaring en kennis om samen bedrijven campagnes met zijn muziek en artiesten te ontwikkelen'.
Oh boy.
'Bij het ontwikkelen van marketingstrategieën voor bedrijven die een muzikale match zoeken met wat ze willen uitstralen zet Sony BMG zijn expertise in.'
Ben ik een ouderwetse 1.0 muziekfan als ik zeg dat ik dit he-le-ma-al niets vind?
Het marketingdenken gaat hier erg ver, vind ik.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid