Overslaan en naar de inhoud gaan

McMerk

De McDonaldisering van Merken is in volle gang. Laat ik het even uitleggen.Het ongetwijfeld grootste en belangrijkste Merk op deze globe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken spiegelen zich maar wat graag aan het geweldige McDonalds maar vergeten even dat je hiermee je eigen Merk tekort doet.

related partner content for mobile comes here

In de wereld van Consumensengedrag zijn we met een enorme slag bezig om de pionnen te verzetten. De Consumens is Merk en Medium geworden en het Merk zal zich daar aan moeten spiegelen. McDonalds doet dat vlekkeloos.

De Consumens legt haar wil op en Mc past zich redelijk snel aan. Groen wordt groen en vega wordt vega. Maar de macht van Mc is maar enkele Merken gegeven, zoals Coca Cola, Google, Microsoft en misschien nog een paar in wording zoals Facebook.

De meeste Merken moeten zich gewoon op een slimme manier de huid van de Consumens aanmeten.
Een Merk moet zich onderscheiden en daar zijn vele wegen voor, maar één ding is zeker een Merk dient de Consumens en niet andersom.

Een groot aantal Merken hebben daar nog moeite mee of doen en kunnen het gewoon niet. Veel Merken lopen mee in een colonne achter trendsettende Merken. Dat zien we, helaas, te vaak gebeuren.

Een nieuwe Merkentrend is geboren, ik doe wat jij doet. Dat leidt nou niet bepaalt tot verrassing en oplossingen waar de Consumens op zit te wachten. De eenheidsworst is geboren. Creativiteit, inspiratie, passie en onderscheidende inhoud is geboden.

Laat het frisse Merk opstaan en de strijd aanbinden met de aanstormende IT en communityMerken want de MerkenMcDonaldisering zie ik de laatste tijd wat teveel op mijn netvlies verschijnen. Dat is de Merkendood in de Merkenpot. McWerk dus aan de winkel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in