McMerk
Merken spiegelen zich maar wat graag aan het geweldige McDonalds maar vergeten even dat je hiermee je eigen Merk tekort doet.
In de wereld van Consumensengedrag zijn we met een enorme slag bezig om de pionnen te verzetten. De Consumens is Merk en Medium geworden en het Merk zal zich daar aan moeten spiegelen. McDonalds doet dat vlekkeloos.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe Consumens legt haar wil op en Mc past zich redelijk snel aan. Groen wordt groen en vega wordt vega. Maar de macht van Mc is maar enkele Merken gegeven, zoals Coca Cola, Google, Microsoft en misschien nog een paar in wording zoals Facebook.
De meeste Merken moeten zich gewoon op een slimme manier de huid van de Consumens aanmeten.
Een Merk moet zich onderscheiden en daar zijn vele wegen voor, maar één ding is zeker een Merk dient de Consumens en niet andersom.
Een groot aantal Merken hebben daar nog moeite mee of doen en kunnen het gewoon niet. Veel Merken lopen mee in een colonne achter trendsettende Merken. Dat zien we, helaas, te vaak gebeuren.
Een nieuwe Merkentrend is geboren, ik doe wat jij doet. Dat leidt nou niet bepaalt tot verrassing en oplossingen waar de Consumens op zit te wachten. De eenheidsworst is geboren. Creativiteit, inspiratie, passie en onderscheidende inhoud is geboden.
Laat het frisse Merk opstaan en de strijd aanbinden met de aanstormende IT en communityMerken want de MerkenMcDonaldisering zie ik de laatste tijd wat teveel op mijn netvlies verschijnen. Dat is de Merkendood in de Merkenpot. McWerk dus aan de winkel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid