Overslaan en naar de inhoud gaan

Budget: hoe krijg je wat je nodig hebt?

Hoe vergroot je de kans dat budgetvoorstellen worden goedgekeurd? Zes tips van het Britse HR-adviesbureau The Mind Gym:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
  • Begrijp de behoeften van je baas. Wat willen de directieleden (op het niveau van het totale bedrijf, niet slechts met dit project)? Wat is hun geschiedenis van successen en mislukkingen? En hoe bepaalt dit hun toewijzingsbeslissingen?
  • Blijf ter zake: wees van meet af aan helder en expliciet over de voordelen van je voorstel.
  • Laat een oplossing zien. Bied opties qua investeringsniveau en laat zien wat de impact is als er voor een goedkopere of duurdere oplossing wordt gekozen.
  • Heb het vooral over eindresultaten, niet over je persoonlijke competenties en carrièretrajecten. Je baas wil vooral weten wat hij van je krijgt, niet zozeer wat je capaciteiten zijn.
  • Vertel het in termen van euro’s.
  • Zorg ervoor dat de beslissers je staat van dienst kennen. Managers die in het verleden goede prestaties hebben neergezet, hebben drie keer zo veel kans om hun budget goedgekeurd te krijgen.

Bron: Management Today

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in