Overslaan en naar de inhoud gaan

Zalando sluit luxe webshops

Zalando sluit premium dochterwebshops Emeza en Kiomi. Geruchten over een beursgang houden aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zalando sluit premium dochterwebshops en , nauwelijks negen maanden na de lancering.

related partner content for mobile comes here

Beide webshops werden destijds in het leven geroepen omdat zeer luxe merken minder goed in de omgeving van Zalando zouden passen. In de webshop van Emeza kregen merken als DKNY en Calvin Klein een plek. Kiomi, het eigen luxemerk van Zalando kreeg om dezelfde reden een eigen webshop.

Tegen het Duitse vaktijdschrift , verklaarde oprichter en directeur David Schneider dat de premium platforms binnenkort opgedoekt zullen worden. Als reden hiervoor geeft hij het feit dat het veel meer tijd kostte dan gedacht om de merken naar behoren te ontwikkelen.

Ook onvrede bij de berokken luxemerken, zou een rol hebben gespeeld. Zo stelt Schneider dat onder andere vanuit Hugo Boss grote ontevredenheid is geuit over de huidige presentatie.

Daarnaast wordt al enige tijd gespeculeerd over een . De reorganisatie, waarbij Zalando wordt teruggebracht tot het basismodel van één webshop, zou daarmee samenhangen. Tot nu toe wordt dit verhaal door Zalando ontkend, maar de sluiting van de premium webshops zal de geruchten alleen maar verder aanwakkeren.

De kleding van Kiomi zal in de toekomst via Zalando te koop zijn. De merken die via Emeza verkocht werden, zullen binnen de Zalando-webshop een premium omgeving krijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in