Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst voor Radio 538, Radio Veronica en Radio 10

Dat blijkt uit de luistercijfers oktober-november 2015 van NLO/Gfk in de doelgroep 20-49.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De najaarscijfers laten zien dat Radio 538 stappen blijft maken, Qmusic ondanks een daling in aandeel zijn tweede plek verstevigt en NPO 3FM verder wegzakt. Ook Sky Radio incasseert een daling, terwijl Radio Veronica en Radio 10 in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep winst boeken.

related partner content for mobile comes here

Radio 538 verstevigt zijn marktpositie met een aandeel van 17,17 (was in dezelfde periode een jaar eerder 16,9, index 105). Qmusic ziet het marktaandeel dalen van 15,8 naar 13,7 (index 87) en de nummer 3 NPO 3FM blijft fors inleveren: van 16,1 naar 12,6 (index 78).

Ook Sky Radio valt terug en gaat van 9,8 naar 8,8 procent marktaandeel (index 90). De nummer 5 NPO Radio 2 weet nog niet te profiteren van de nieuwe (ochtend)programmering en gaat van 7,5 naar 7,4 procent (index 99).

De grootste stijgers in index zijn Radio Veronica en Radio 10. Radio Veronica gaat van 5,4 naar 6,8 procent (index 126) en Radio 10 gaat van 4,3 naar 6,4 (index 149).

Een andere opvallende stijger is Slam!, dat van 2,3 naar 3,0 gaat.

10+
In 10+ zijn de verschuivingen bovenin minder groot. Radio 538 blijft marktleider met 11,5 procent (was 11,4, index 101), Qmusic gaat van 9,9 naar 9,7 procent (index 9,7) en ORN van 9,6 naar 9,5 (index 99).

Menno Koningsberger, algemeen directeur 538Groep: ‘We kijken terug op een goed jaar. Radio 538 heeft de positie van marktleider verder weten uit te bouwen. We zien bij Radio 538 vooral een sterke stijging in de kerndoelgroepen 20-34 en 20-49 jaar. SLAM! kreeg een nieuwe identiteit en vormgeving en richt zich hiermee nog meer op de digitale generatie. Het bouwen aan sterke merken, interactie met onze luisteraars, digitale innovatie en vernieuwde samenwerkingen met partners staan ook in 2016 voorop.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in