Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de winnaars van het Adformatie Kerstrapport 2015

Eén media-exploitant en twee mediabureaus halen de hoogste cijfers in het onderzoek van Adformatie en Ipsos.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het Kerstrapport van Adformatie en Ipsos geven adverteerders en mediaplanners hun oordeel over de wijze waarop media-exploitanten zich in de markt manifesteren. Het is het derde jaar dat ook mediabureaus worden beoordeeld, door exploitanten en adverteerders. Het is inmiddels het 31e Kerstrapport.

Winnaar exploitanten: Ahoy Rotterdam
Wederom een primeur dit jaar: het was nog niet eerder een beursexploitant gelukt bovenaan te komen in het Kerstrapport. Winnaar bij de exploitanten is dit jaar Ahoy Rotterdam. Met een 7,75 wordt nipt OOH-bedrijf Exterion Media verslagen. 

In de top-10 staan verder: Mood for Magazines, BrandDeli, Jean Mineur Mediavision, BDU Media, De Persgroep Nederland (huis-aan-huisbladen), Qmusic, Springer Media en Adfactor.

Mediabureaus: Mediaxplain en ZIGT
Bij de mediabureaus zijn het twee onafhankelijke bureaus (dus zonder groot internationaal netwerk achter zich) die winnen. Adverteerders waarderen Mediaxplain het meest, met een heel hoog cijfer, een 8,44. Maar de nummers 2 en 3, Head to Head en Carat, scoren ook gewoon een 8,27. 

Exploitanten kiezen dit jaar voor ZIGT met een 7,29. Het mediabureau wint daarmee nipt van UM, Mindshare en Posterscope.

In totaal hebben er 241 functionarissen, 70 adverteerders, 72 mediaplanners en 99 media-exploitanten, aan het onderzoek meegewerkt.  De beoordeling van de media-exploitanten is gedaan door adverteerders en mediaplanners die in 2015 zakelijk contact hebben gehad met één of meer exploitanten. De beoordeling van de mediabureaus is gedaan door exploitanten en adverteerders die in 2015 zakelijk contact met één of meer mediabureaus hebben gehad.

related partner content for mobile comes here

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in