Overslaan en naar de inhoud gaan

Beleving e-mailnieuwsbrief op computer en smartphone totaal verschillend

Adaptive design werkt beter dan responsive design, wit is de ideale achtergrondkleur en de call-to-action kun je het beste per device…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is de belangrijkste conclusie uit een usability en eye-trackingonderzoek naar e-mailnieuwsbrieven van onder andere Ziggo, De Telegraaf, Ohra, WWF en ANWB. 

related partner content for mobile comes here

De focus van het onderzoek lag op het ontdekken van verschillen en overeenkomsten in de gebruikerservaring van e-mailnieuwsbrieven op computer en smartphone. Voor het onderzoek zijn twaalf e-mailnieuwsbrieven  onder de loep genomen. Het onderzoek is uitgevoerd door MediaTest en de DDMA Commissie Email Research.

De drie belangrijkste conclusies van het onderzoek zijn:

  • Het moment van het lezen van een e-mailnieuwsbrief op de smartphone en computer verschilt. 
  • Een responsive design leidt niet meteen tot een goede mobiele e-mailnieuwsbrief.
  • De hoeveelheid en het soort content zijn van grote invloed op het doorklikgedrag.

Aanbevelingen
Het onderzoek levert concrete aanbevelingen op om e-mailnieuwsbrieven op smartphone en desktop te optimaliseren. Zo is het slimmer om een adaptive design te gebruiken in plaats van responsive design. Wit is bovendien de ideale achtergrondkleur en het is aan te raden de CTA’s (call-to-actions) per device aan te passen. Alle conclusies en aanbevelingen worden uitgebreid besproken en geïllustreerd met heatmaps.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in