Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA verklaart het Noorderlicht in nieuwe Heineken TVC

Begin december ging de nieuwste Heineken tv-commercial in première. In de film genaamd 'Nature's Wonder' komen…
TBWA

We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Consistently ranked among the top 10 agencies at SAN, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin december ging de nieuwste Heineken tv-commercial in première. In de film genaamd &;Nature&;s Wonder&; komen twee wereldberoemde ‘natuurwonderen’ samen: het natuurproduct Heineken bier en het natuurverschijnsel Noorderlicht.

De commercial laat zien dat Nederlanders en Heineken, overal ter wereld én daarbuiten, de gangmakers zijn. In de film tovert de Nederlandse astronaut Joost een flesje Heineken tevoorschijn voor zijn jarige Russische collega Yuri. De astronauten gaan helemaal uit hun dak. Maar het gaat mis: het flesje verdwijnt in de ruimte en schuift voor de zon. Hierdoor ontstaat het Noorderlicht: het ene natuurwonder veroorzaakt het andere.

Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken Nederland: &;Heineken bier is een wereldberoemd natuurproduct uit Nederland. De commercial laat zien hoe door het bier een ander natuurwonder ontstaat: het Noorderlicht. Op onze eigen manier laten we zien dat Nederlanders en Heineken, overal ter wereld én daarbuiten, de gangmakers zijn. Met een knipoog willen we de Nederlanders een trots gevoel geven.&;

;s Wonders

vanavond in Amsterdam
‘Het Noorderlicht’ is niet alleen op tv te zien. Speciaal voor de lancering van de nieuwe tv-commercial heeft Heineken het naar Amsterdam gehaald. Op de avond van de lancering kleurde de lucht in een groot gebied rondom de Heineken Experience groen.

Credits: Rutger Geerling

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TBWA

We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Consistently ranked among the top 10 agencies at SAN, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in