Overslaan en naar de inhoud gaan

Willem-Albert Bol: ‘Wij willen het spel veranderen’

‘De sector is te lang te bescheiden geweest.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met vernieuwingen in positionering, prijsstrategie en productportfolio wil de Persgroep aandacht vragen voor haar nieuwsmerken en tegelijkertijd de dagbladenbranche verder helpen. 

Nog voor zijn overstap begin dit jaar van Vodafone naar de Persgroep beloofde marketingmanager advertising Willem-Albert Bol iets toe te voegen aan het mediabedrijf. ‘Gogme, wat bravoure, power en een beetje bluf’, meldde hij toen aan Adformatie. Nu een half jaar later kondigt de Persgroep een set vernieuwingen aan op het gebied van .

Bereik x aandacht x creatie
‘Het doel van de nieuwe positionering is om in de markt een perceptieverandering teweeg te brengen en om ‘aandacht’ opnieuw op de kaart te krijgen bij adverteerders, media- en reclamebureaus. Daarom is er ook samen met TBWA\Neboko een b-to-b campagne ontwikkeld waarin aandacht centraal staat.  ‘Als je geen aandacht krijgt voor je campagne is er niet zo veel waarde’, legt Bol uit. ‘Bereik is een commodity geworden, want iedereen roept van alles over bereik. Dat is dus niets bijzonders meer. Het onderscheidend vermogen is weg. Het gaat om de vraag: wat voeg jij daar als medium aan toe? Kwalitatief bereik. De gouden formule die de Persgroep predikt is bereik x aandacht x creatie.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in