Willem-Albert Bol: ‘Wij willen het spel veranderen’
Met vernieuwingen in positionering, prijsstrategie en productportfolio wil de Persgroep aandacht vragen voor haar nieuwsmerken en tegelijkertijd de dagbladenbranche verder helpen.
Nog voor zijn overstap begin dit jaar van Vodafone naar de Persgroep beloofde marketingmanager advertising Willem-Albert Bol iets toe te voegen aan het mediabedrijf. ‘Gogme, wat bravoure, power en een beetje bluf’, meldde hij toen aan Adformatie. Nu een half jaar later kondigt de Persgroep een set vernieuwingen aan op het gebied van positionering, prijsstrategie (per 1 januari) en productportfolio.
Bereik x aandacht x creatie
‘Het doel van de nieuwe positionering is om in de markt een perceptieverandering teweeg te brengen en om ‘aandacht’ opnieuw op de kaart te krijgen bij adverteerders, media- en reclamebureaus. Daarom is er ook samen met TBWA\Neboko een b-to-b campagne ontwikkeld waarin aandacht centraal staat. ‘Als je geen aandacht krijgt voor je campagne is er niet zo veel waarde’, legt Bol uit. ‘Bereik is een commodity geworden, want iedereen roept van alles over bereik. Dat is dus niets bijzonders meer. Het onderscheidend vermogen is weg. Het gaat om de vraag: wat voeg jij daar als medium aan toe? Kwalitatief bereik. De gouden formule die de Persgroep predikt is bereik x aandacht x creatie.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid