Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat zijn doelen mobiel adverteren?

Adverteerders zetten mobiel adverteren met name in voor lead generation, zo blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse mobiele advertentienetwerk Millennial Media zette alle campagnes van de maand april naast elkaar. 30 procent blijkt als doelstelling lead generation te hebben. 29 procent van de campagnes heeft als doel marktaandeel te behouden.
In 17 procent van de gevallen wordt een nieuw product gelanceerd, en 13 procent van de campagnes is voor vergroten van de merkbekendheid.

related partner content for mobile comes here

Bij 49 procent van de mobiele campagnes moest traffic naar een website worden gegenereerd, bij 26 procent kon je een app downloaden, of doorklikken naar een op maat gemaakt actiepagina (25 procent).

Doelgroepen
52 procent van de mobiele campagnes had een groot bereik, 48 procent concentreerde zich op een speciale doelgroep.
Van deze getargete campagnes richtte 56 procent zich op een lokale markt, focuste 34 procent op demografisch niveau en werkte 10 procent op basis van behavorial targeting.

Retail uitgelicht
Van alle onderzochte retailcampagnes had 41 procent als doel marktaandeel te behouden, en 21 procent vergroten van de merkbekendheid.
22 procent van alle retailcampagnes waren afkomstig van warenhuizen, 17 procent van computer/elektronica-ondernemingen en ook 17 procent van tuin- en meubelcentra.

De cijfers geven een trend weer aldus de onderzoekers: traffic naar een site genereren wordt een steeds belangrijker doel in mobiele campagnes.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in